بالاخره پس از مدت ها انتظار اولین تاکسی هوایی برقی بر فراز شهر پر ترافیک نیویورک به پرواز درآمد.

تاکسی هوایی

به گزارش همشهری آنلاین از استادی فایندز، این رویداد شگفت انگیز که شبیه فیلم های علمی تخیلی بود به وسیله شرکت Joby Aviation عملیاتی شد و نشان‌دهنده تغییری تحول آفرین در سفرهای شهری است.

اریک آدامز، شهردار نیویورک در اقدامی جسورانه برای حمایت از این چشم انداز آینده نگرانه، برنامه برقی کردن منطقه داون تاون هلی‌پورت اعلام کرد. این ابتکار بخشی از یک استراتژی گسترده تر برای تبدیل نیویورک به شهر پیشرو جهانی در به کارگیری راه حل های حمل و نقل هوایی پاک و بی صداست.

بیشتر بخوانید:

Joby Aviation قرار است در سال ۲۰۲۵ انقلابی در نحوه رفت و آمد مردم نیویورک ایجاد کند. خدمات مسافری تجاری پیشنهادی این شرکت فقط یک پیشرفت صرف نیست بلکه یک تغییر اساسی است. این شرکت وعده داده که زمان سفر از منهتن به فرودگاه بین المللی جان اف کندی را از بیش از یک ساعت با خودرو، به ۷ دقیقه کاهش دهد.

جوبن بیورت، بنیانگذار و مدیر عامل Joby Aviation می گوید: ما قصد داریم تا پرواز آرام و بدون آلایندگی را به یک واقعیت مقرون به صرفه و روزمره برای نیویورکی‌ها تبدیل کنیم و تاثیر صدای هلیکوپتر را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

از سال ۲۰۱۷ تاکنون نمونه کامل هواپیمای برقی این شرکت حدود ۵۰ هزار کیلومتر را طی کرده است.

تصاویر | پرواز اولین تاکسی هوایی برقی | مسیر یک ساعته را ۷ دقیقه ای طی کنید

این شرکت با همکاری اداره هوانوردی فدرال و یک شرکت دیگر پس از صدور گواهینامه از سوی اداره هوانوردی به بازار پر رونقی چشم دوخته است.

تصاویر | پرواز اولین تاکسی هوایی برقی | مسیر یک ساعته را ۷ دقیقه ای طی کنید

تاکسی هوایی تولید شده که قادر است با یک بار شارژ تا ۱۰۰ مایل پرواز کند، برای پروازهای سریع و پشت سر هم طراحی شده است و ۹۹ درصد از همه سفرهای ۵ منطقه شهر نیویورک را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید:

شرکت سازنده همچنین در تلاش برای ایجاد زیرساخت های لازم در فرودگاه های بین المللی JFK و LaGuardia است.

کد خبر 808451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Zahrahesam GB ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    عالی