جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

جواد نصرتی: دانشمندان در انگلیس از خودرویی رونمایی کرده‌اند که از پسماندهای شرکت‌های شکلات‌سازی و برخی فیبرهای گیاهان به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این خودرو که سازندگانش امیدوارند سریع‌ترین خودروی زیست‌سوختی جهان باشد می‌تواند به سرعت بالایی تا حدود 145 مایل بر ساعت (حدود 234 کیلومتر بر ساعت) برسد. [مفاهیم: سوخت‌ زیستى چیست؟]

اما نکته مهمی که از ساخت این خودرو عاید دانشمندان شده این است که به آنان ایده‌های بیشتر و کارآمدتری برای ساخت خودروهای زیست‌سوختی داده است.

سوخت این خودرو دقیقا روغن گیاهی و پسماندهای شکلات است که در فرایندی به سوخت زیستی تبدیل می‌شوند. ساختار خودرو هم کاملا ابتکاری است؛ به‌گونه‌ای که فرمان آن از فیبرهای گیاهی ویژه‌ای که از هویج و دیگر گیاهان گرفته شده ساخته شده است. صندلی این خودرو هم از فیبرهای کتان و فوم‌هایی که از روغن لوبیا گرفته شده طراحی و ساخته شده است.

سازندگان این خودرو در دانشگاه وارویک معتقدند خودروی آنها سریع‌ترین خودروی زیست‌سوختی جهان است.این خودرو دقیقا بر پایه طراحی‌های خودروهای فرمول3 ساخته شده است و اندازه، وزن و عملکردی مشابه این خودروها دارد.

مدیر پروژه ساخت این خودرو گفته است: مهم‌ترین دستاورد ساخت این خودرو امید به ساخت خودروهای زیست‌سوختی سریع‌تری است که آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کنند. قرار است این خودروی زیستی تا چند وقت دیگر در پیست‌های مسابقه‌ای آزمایش فنی شود و پس از آن در چند مسابقه حرفه‌ای هم شرکت داده شود.

کد خبر 80845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز