جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: صلیب سرخ جهانی یکصد و پنجاهمین سال تاسیس خود را در حالی جشن می‌گیرد که نمایشگاه این سازمان با عنوان جهان در جنگ بر پا شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ صلیب سرخ شاید شناخته شده ترین سازمان امداد رسانی بین‌المللی باشد که از تاسیس آن یکصد و پنجاه سال می‌گذرد.

یکی از مهمترین آثار این سازمان بشر دوست، آثار عکاسانی است که این گروه را در جنگ‌های مختلف در یک قرن و نیم گذشته همراهی می‌کرده‌اند و در این مدت عکس‌هایی به جا ماندنی از این جنگ‌ها خلق کرده‌اند.

امروز به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالروز تاسیس صلیب سرخ نمایشگاه آثار عکاسان صلیب سرخ با عنوان جهان در جنگ در بیش از چهل کشور جهان به نمایش در آمده است.

در سال‌های اخیر نیز این سازمان از پنج عکاس جنگ خواست تا به هشت منطقه درگیری مهم در قرن بیست و یکم از لبنان و گرجستان گرفته تا افغانستان سفر کنند.

آثار تولید شده که برخی آنها بسیار تکان دهنده و متاثر کننده است از جمله عکس‌های به نمایش درآمده به مناسبت سالروز تاسیس صلیب سرخ است.

فلوریان وستفال از مسئولان صلیب سرخ جهانی گفت برخی از این عکس‌ها نشان می‌دهد با وجود پایان یافتن جنگها آثار آن بر قربانیان تا آخر عمر باقی می‌ماند.

کد خبر 80834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز