معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره جمع آوری یکی از پل های ماشین روی تهران اطلاع رسانی کرد.

پل

هادی حق‌بین در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، درباره مقاوم‌سازی پل‌ها در سطح تهران گفت: از ۷۵۳ پل شهری، برای ۶۶ پروژه مطالعات انجام و در نهایت قطعی شده که باید مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای آن انجام شود.

اینفوگرافیک | این ۶ پل پیر و فرسوده تهران مقاوم سازی شدند

وی افزود: از این تعداد، ۳۴ پل در دستور کار قرار گرفته و درحال حاضر ۱۲ پروژه جاری داریم که ۶ پروژه در شرف اتمام و عملیات اجرایی آن تکمیل شده است. ۲۰ پروژه دیگر در مرحله مطالعات است و جزو پروژه‌های آتی بوده که به محض اینکه طرح‌های مطالعاتی و روش های اجرایی توسط سازمان مشاور نهایی شود، جهت اجرا به برای سال آینده به سازمان عمرانی ابلاغ خواهد شد.

معاون شهردار تهران درباره علت مقاوم سازی پل‌ها، گفت: علت یا فرسودگی و استهلاک زیرسازه پل‌ها بوده و یا به دلیل ویرایش آیین‌نامه‌ها و استانداردها نیاز به بازنگری در مقاطع پل‌ها وجود دارد و عمدتا به افزایش مقاطع ستون‌ها و سر ستون‌ها بازمی‌گردد.

حق‌بین‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیشترین پل‌های فرسوده در کدام نقاط شهر است؟ توضیح داد: این پل‌ها پراکنده هستند و نظم مشخصی ندارد. تقریبا در تمام مناطق این پل‌های فرسوده را داریم از این ۶ پل، ۲ مورد در بزرگراه شهید فهمیده ورودی غربی و شرقی استادیوم آزادی به نام پل چوگان و مینا است، تقاطع بزرگراه شهید سلیمانی و حقانی، پل نمایشگاه بین المللی بر روی بزرگراه چمران و پل استخر_بابایی اقدامات بهسازی لرزه‌ای انجام شده است همچنین پل بعدی هم در بزرگراه هاشمی رفسنجانی و بلوار فرحزادی است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پل حافظ_طالقانی، بیان کرد: این پل نیاز به مطالعه جدید ترافیکی دارد که تاثیر جمع آوری بر شبکه به چه شکل خواهد شد. جلساتی با معاونت ترافیک شهرداری و پلیس راهور داشتیم و نقطه نظراتشان را دریافت کردیم و باید یک جلسه مشترک بین معاونت فنی، معاونت ترافیک و پلیس راهور برگزار شود. این جلسه به زودی برگزار خواهد شد، حتما باید نگاه تخصصی پلیس و حوزه ترافیک برای ما قطعی شود و تاثیر آن را اعلام کند. اگر مسئله ای نباشد و به ما ابلاغ شود، جمع آوری پل انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره جمع آوری سایر پل‌های فرسوده، گفت: بحث جمع آوری پل در حوزه فنی و عمرانی از حیث مقاوم سازی پل است یعنی ما در ابتدا موضوع مقاوم سازی پل را مطالعه می‌کنیم اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد پیشنهاد جمع آوری را می‌دهیم البته پلیس و معاونت ترافیک باید تاثیر جمع آوری بر ترافیک را اعلام کند. درحال حاضر مطالعات پل شهرک آزمایش بر روی شیخ فضل الله جهت مقاوم سازی انجام شده، آنالیز می‌کنیم که مقاوم سازی چه قدر هزینه دارد اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد بحث جمع آوری آن مطرح خواهد شد.

کد خبر 808298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • جواد IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 1
    حیف نبود اسم قشنگ پل نیایش را عوض کردید؟