هم‌تیمی‌های مسی به اروگوئه باختند و برزیلی‌ها هم به شکل عجیبی مغلوب کلمبیا شدند.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، برزیل و آرژانتین قبل از برخورد بزرگ‌شان در مقدماتی جام‌جهانی، در یک شب شکست‌های تلخی را تجربه کردند؛ هم‌تیمی‌های مسی به اروگوئه باختند و برزیلی‌ها هم به شکل عجیبی مغلوب کلمبیا شدند. نکته مهم و جالب در مورد این بازی‌ها، درخشش ستاره‌های لیورپول بود؛ داروین نونیز نفس آرژانتین را گرفت و لوییس دیاز یک تنه روبه‌روی برزیل ایستاد و این حریف را شکست داد. بازی بعدی این دو تیم مقابل هم برگزار خواهد شد؛ تیمی که بازنده سوپرکلاسیکو باشد، کاملا به بحران خواهد رفت. آخرین برخورد بین ۲ تیم، با ورود پلیس به زمین مسابقه ناتمام ماند و هرگز برگزار نشد!

قهرمان جهان زانو زد!

تیم اسکالونی پس از شکست مقابل عربستان در جام‌جهانی۲۰۲۲، دیگر در هیچ مسابقه‌ای نباخته بود. آنها در ۴سال گذشته روند خارق‌العاده‌ای در دوری از شکست داشتند و شکست مقابل عربستان تنها باخت آنها در این مدت بود اما این بار در زمین خودی و در بازی با اروگوئه حرفی برای گفتن نداشتند.

خیلی‌ها منتظر برخورد مسی و سوارز در این بازی بودند اما لوییزیتو ۹۰دقیقه روی نیمکت نشست. اواخر نیمه اول این بازی، آرائوخو برای اروگوئه گلزنی کرد. آرژانتین در خانه فشار بسیار زیادی به حریف آورد. مسی حتی دیرک دروازه را نیز لرزاند اما موفق به گلزنی نشد. سرانجام در دقایق پایانی بازی، داروین نونیز دومین گل اروگوئه را زد تا پیروزی تیمش را قطعی کند. لئو مسی در جریان این بازی یک درگیری را نیز با ستاره حریف تجربه کرد و بلافاصله دی‌پائول به دفاع از او مشغول شد. بی‌جهت نیست که او را بادیگارد مسی می‌نامند! تاکتیک‌های مارسلو بیلسا، هموطنان این مربی را مغلوب کرد. مرد دیوانه که در جام‌جهانی۲۰۰۲ روی نیمکت آلبی سلسته موفق نبود، در این سال‌ها بارها این تیم را شکست داده است.

کابوسی علیه ۲تیم!

باخت آرژانتین بیشتر شبیه یک اتفاق بود و بعید است هواداران این تیم را خیلی نگران کند اما برای برزیل اوضاع به‌شدت نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ تیمی که نتیجه نگرفتن برایش به عادت تبدیل شده است.

بازی با کلمبیا نه فقط برای تیم ملی برزیل که برای رئال‌مادرید هم یک کابوس بزرگ بود. مصدومیت وینیسیوس در همان نیمه اول دردسر تازه‌ای برای کهکشانی‌ها ساخت. روزهای گذشته بلینگام و کاماوینگا نیز با مصدومیت روبه‌رو شده بودند. به‌نظر می‌رسد وینی چند هفته دور از میادین باشد؛ هر چند که خود او دوست دارد در سوپرکلاسیکو مقابل آرژانتین بازی کند.

برزیل در بازی با کلمبیا و در ترکیب هجومی اولیه‌اش به‌صورت همزمان از رافینیا، رودریگو، وینیسیوس و گابریل مارتینلی استفاده کرد. آنها تنها ۴دقیقه پس از شروع بازی به گل اول دست پیدا کردند اما تماشاگرانی که برای دیدن بازی به ورزشگاه رفته بودند، در ادامه بازی کاملا متفاوتی را تماشا کردند. برزیل تا دقیقه ۷۵ از حریف‌ جلو بود و در آستانه برد مهمی قرار داشت اما توفان لوییس دیاز از راه رسید. او در ۴دقیقه ۲گل زد تا برد برزیل را به شکست تبدیل کند. دیاز که به تازگی از کابوس گروگانگیری پدرش رها شده، حالا با روحیه بسیار خوبی، یک تنه برزیل را با بحران روبه‌رو کرد.

برزیل از ۵‌بازی‌ در مقدماتی جام‌جهانی فقط ۲برد به‌دست آورده است. این تیم از ۳بازی‌ اخیرش در این رقابت‌ها فقط یک امتیاز دشت کرده. البته که افزایش تعداد تیم‌های جام‌جهانی نگرانی‌های این تیم را کاهش می‌دهد اما این وضعیت با مربی موقت دیگر نباید در سلسائو ادامه پیدا کند.

کد خبر 808153
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha