اواسط آبان بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در برنامه تلویزیونی «صف اول» از افتتاح متروی پرند در اوایل آذرماه امسال خبر داد. با انجام موفقیت‌آمیز تست گرم این خط، اکنون شرایط برای بهره‌برداری از این مسیر در روزهای آینده فراهم شده است.

مترو

به گزارش خبرنگار همشهری از پروژه خط و ایستگاه پرند که به‌زودی محقق خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود در بدو امر، روزانه ۱۳ تا ۱۵هزار نفر- سفر از طریق این مسیر به جمع استفاده‌کنندگان از شبکه متروی تهران اضافه شود و همین ظرفیت ایجادشده، قطعا در هزینه تردد مسافران بین تهران و پرند و همچنین مصرف سوخت وسایل نقلیه عبوری تأثیر خواهد گذاشت. به‌طور مثال اگر یک فرد با خودروی شخصی و یا تاکسی بخواهد از پرند به تهران بیاید، روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰هزار تومان هزینه باید پرداخت کند اما با استفاده از خط مترو، این هزینه‌ها حداقلی می‌شود.

شیرین شدن کام مردم پس از سال‌ها

محسن هرمزی، درخصوص انجام تست گرم این مسیر و تأثیر آن بر ترافیک شهر تهران پس از بهره‌برداری می‌گوید: «هزینه تمام‌شده برای ساخت مسیر ریلی ۱۹کیلومتری و ایستگاه متروی پرند به ارزش امروز کالا و خدمات، رقمی در حدود ۶هزار میلیارد تومان بوده و اگر بخواهیم از سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته بهترین بهره‌وری را حاصل کنیم، تأمین ناوگان مورد نیاز یکی از ضروریات به‌شمار می‌آید. مردم از شهر پرند برای کار، تحصیل و سایر امور روزانه به پایتخت تردد می‌کنند و این ترددها باعث افزایش آمار ترافیکی می شود. در صورت تامین ناوگان به میزان لازم، بخش عمده‌ای از بار ترافیک معابر بین این شهر و پایتخت کاسته خواهد شد. پروژه ساخت و تکمیل مسیر و ایستگاه متروی پرند، برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری، موارد متعددی از قبیل عدم‌تأمین بموقع منابع مالی تا مشکلات زیرساختی را پشت سر گذاشت، اما در حال حاضر تمام موانع اجرایی برطرف شده و قرار است به‌زودی این پروژه ۱۸ساله، افتتاح شود تا کام مردم پس از سال‌ها انتظار، بالاخره شیرین شود.»

کد خبر 808051
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • amirreza IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    12 0
    بله دیشب قطار اومده فیلمش دست به دست داره میشه ایشالله تا آخر آبان افتتاح شه
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    10 4
    ای دل غصه نخور ولی کرج مترو ندارد
  • شهاب US ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    9 1
    با سلام خواهشا این خط رو زودتر افتتاح کنید جدا از هزینه رفت و آمد به سرکار خطرات رفت و آمد با خودرو که هر روز کلی تصادفات و حادثه جاده ای مشاهده می‌کنیم کاهش پیدا میکنه‌ اگه پول داشتیم تهران خونه اجاره میکردیم اینهمه مسیر و خطر و به جون نمیخریدیم
  • هاشم US ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 3
    سریال افتتاح متروی پرند همچنان ادامه دارد حالا فعلا تا زمستان آینده
  • رضا GB ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    5 2
    انشاالله هرچه سریعتر به بهره برداری برسه تامردم این منطقه پرندهم به کمی رفاه دررفت آمد برسن وازنظرموقعیت منطقه ای نیزکمی صعودکنن کسانیکه خدایی ومردمی وبی ریا وابسته به روز ومناسبتی وسیاسی کاری نیستن وهدفشان خدمت خالصانه است خسته نباشن درپناخدا باشندوازگزنددشمنان درامان باشن الهی آمین
  • ناشناس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    2 0
    سلام شما افتتاح کنید،روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر تردد دارند
  • DE ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 0
    مگه هنوز مترو پرند افتتاح نشده؟ وزیر راه یک ماه پیش گفت ۲ هفته دیگه مترو افتتاح میشه.