همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مطمئنم تهدیدات نظامی و امنیتی درباره‌ جمهوری اسلامی ایران هرچقدر خسارت وارد کند، جلوی اهداف انقلاب را نمی‌تواند بگیرد.

به گزارش ایسنا، سردار جعفری در همایش هم‌اندیشی بسیج سازندگی و نقش آن در توسعه‌ همه‌جانبه‌ کشور گفت: توسعه‌ی انقلاب اسلامی در جهان، امروز از شتاب زیادی برخوردار است و دل‌های مردم جهان بیشتر به سمت انقلاب اسلامی گرایش یافته است و امیدهای بسیاری برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی گفت: 30 سال است که از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما می‌بینیم که هم‌چنان روحیه‌ی انقلابی برای استمرار نظام اسلامی در کشور وجود دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره‌ اهمیت سازندگی در کشور گفت: سازندگی یکی از امور مهم از ابتدای انقلاب تا کنون بوده است و دستور حضرت امام (ره) مبنی بر تاسیس جهاد سازندگی در راستای این هدف و جبران عقب‌ماندگی‌های کشور در دوران قبل از انقلاب بوده اما جهاد سازندگی چند سال بیشتر دوام نیاورد و شبیه سایر تشکیلات اداری شد.

جعفری با بیان این‌که هدف باید توسعه‌ کشور در کنار توجه به عدالت و رشد و پیشرفت باشد، گفت: در دوران سازندگی اقدامات بسیار موثری در توسعه‌ی زیرساخت‌ها شد اما این توسعه متناسب با پیشرفت عدالت در کشور نبود.

وی در ادامه با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری درباره‌ی سازندگی گفت: به نظر می‌رسد چند سالی است که تاکیدات مقام معظم رهبری موثر واقع شده و اقدامات خوب و مفیدی در حال انجام است. آن‌چه مورد نظر است قطعا پیشرفت همراه با عدالت و قرار گرفتن عدالتی با محور توسعه در کشور است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره‌ی نقش بسیج در سازندگی گفت: حضرت امام (ره) از ابتدای انقلاب دستور تشکیل بسیج را دادند که این کار با هدف استمرار انقلاب بود. حفظ امنیت در زمانی که کشور در ناامنی قرار داشت حیاتی بود و بر همین اساس بسیج نقش مهمی در برقراری امنیت در کشور ایجاد کرد اما فعالیت‌های نظامی بسیج باعث شد که برخی خیال کنند بسیج صرفا یک نهاد نظامی است.

جعفری گفت: آن‌چه انقلاب را تهدید می‌کند و خطر آن جدی است در زمینه‌ی مسائل غیرنظامی است. جنگ برای ما نعمت بود و ما توانستیم در جنگ، انقلاب خود را صادر کنیم. هرچند که خسارت‌هایی به کشورمان وارد شد اما انقلاب توسعه یافت و مقاومت در میان ملت‌های مستضعف و تحت سیطره جان گرفت و امروز می‌بینیم که مقاومت مردم حزب‌الله لبنان و شیعیان جنوب لبنان چه حماسه‌ی بزرگی آفریده است و در غزه نیز ضربه‌ی محکم و جبران‌ناپذیری به پیکره‌ی استکبار و رژیم صهیونیستی وارد شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تهدیدهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی امروز مطرح است و انقلاب ما را تهدید می‌کند. همان‌طور که دیدید در 7-8 سال گذشته تهدیدات سیاسی در کشور وجود داشت و برخی به صراحت سخن از توقف حرکت انقلاب می‌گفتند.

سردار جعفری در ادامه گفت: بسیج برای استمرار انقلاب است. هرجا که اهداف انقلاب در حال افول یا سست شدن باشد بسیج، انقلاب را نجات می‌دهد و روح انقلاب را زنده می‌کند.

وی در ادامه به بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: از سال 79 با فرمان مقام معظم رهبری، بسیج وارد صحنه‌های سازندگی شد و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت تا جایی که امروز بستر خوبی برای مشارکت آحاد مردم و کسانی که دل در گرو انقلاب دارند و حاضرند برای انقلاب، اهداف مادی را کنار بگذارند فراهم شده است. وی ادامه داد: این یک معجزه در انقلاب است که بعد از 30 سال از انقلاب، حرکت‌های سازندگی که در مقاطعی رو به افول بود باز احیا شده و پرقدرت‌تر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

 بسیج سازندگی و فعالیت‌های آن در راستای ماموریت‌های سپاه است؛ چرا که سپاه بر اساس قانون اساسی باید از دستاوردهای انقلاب حفاظت کند و فعالیت‌های بسیج سازندگی نیز در همین راستا است. البته در این زمینه به کمک اندیشمندان، صاحبان قلم و هنرمندان نیازمندیم و از تلاش‌های آنها استقبال می‌کنیم.

جعفری در پایان گفت: ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است که البته قدرتش معنوی است و این افتخار بزرگی برای ایران است که با کمک اسلام و انقلاب اسلامی در راستای توسعه‌ی اسلام در سراسر جهان فعالیت می‌کند. بخش‌های مختلف انقلاب از جمله سازندگی علاوه بر این‌که در درون کشور دل‌های مردم را شاد می‌کند برای کشورهایی که می‌خواهند روی پای خود بایستند و از الگوی اسلامی بهره ببرند نیز نقش الگوسازی را دارد. کشورهای زیادی به بخش‌های مختلف کشورمان از جمله سپاه آمده‌اند و می‌خواستند که از تجربیات انقلاب، به‌خصوص بسیج استفاده کنند. حتی کشورهای غیراسلامی نیز به دنبال این الگو هستند.

کد خبر 80804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز