همشهری آنلاین: مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: هم‌اکنون ایجاد بستر مناسب در بورس کیش برای حضور معامله‌گران و سرمایه‌گذاران خارجی در حال اتمام است و به زودی کلیه معامله‌ گران خارجی می‌توانند با حضور در این بورس به داد و ستد بپردازند.

"علی‌اکبر هاشمیان" ضمن اعلام این مطلب در جریان بازدید رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه عمان از بورس کالا، فعالیت‌های انجام شده در زمینه بسترسازی انجام معاملات در سطح بین‌المللی در بورس کیش را برشمرد.

به گزارش ایرنا،‌ وی با اعلام آمادگی بورس کالا برای ارتقای دانش کارشناسان بورس عمان در زمینه‌های مختلف بازار سرمایه، افزود: تمایل داریم تا تجربیات موفق بورس کالای ایران طی سال‌های گذشته را در اختیار بازار سرمایه عمان قرار دهیم.

رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه عمان نیز ضمن طرح سئوالات مختلف در زمینه نحوه معاملات نقدی و فیوچرز در بورس کالای ایران، همکاری مستمر دو بورس، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک و تبادل تجارب و کارشناس فیمابین را خواستار شد.

"یحیی بن سعیدی الجبری" در این بازدید ضمن تحسین پیشرفت‌های بازار سرمایه ایران در بخش‌ های مختلف به ویژه در زمینه قوانین و مقررات و نظارت، گفت: این پیشرفت‌ها، می‌تواند زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های فیمابین باشد.

وی اضافه کرد: با آنکه سازمان بورس و اوراق بهادار ایران یک نهاد جدید و نوپا است، اما دستاوردهای مطلوبی در زمینه قوانین و مقررات، نظارت و سیستم‌های نرم افزاری داشته است، بطوری که به اعتقاد من، نرم‌افزار کدال از بهترین سیستم‌های نرم‌افزاری نظارتی در حوزه بازار سرمایه است و مقرراتی مانند الزام شرکتهای بورسی به ارائه اطلاعات بودجه‌ای، از مقررات پیشرفته و موثر به شمار می رود.

وی ادامه داد: تقاضای انتقال تکنولوژی و پیاده‌سازی این سیستم‌های نرم‌افرازی را به سازمان بورس و اوراق بهادار ایران داده‌ایم و امیدواریم کارگروه ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

رییس نهاد ناظر مرجع بازار سرمایه عمان با بیان اینکه زمینه‌های متعددی برای افزایش همکاری نهادهای فعال بازار سرمایه ایران و عمان وجود دارد، افزود: تشابه سیستم نرم‌افزار معاملاتی بورس ایران و عمان می‌تواند شرایط را برای گسترش همکاری‌ها فراهم کند.
الجبری با اشاره به بازدید خود از شرکت بورس تهران، گفت: به طور رسمی از این شرکت درخواست کرده‌ایم تا همکاری خود را با بورس مسقط از طریق امضای یادداشت تفاهم گسترش دهد.

وی اجرایی شدن کامل مفاد تفاهمنامه میان نهادهای ناظر بازار سرمایه ایران و عمان را خواستار شد.

هیات عمانی روز سه شنبه با حضور در تالار معاملات بورس کالای ایران از نزدیک با نحوه معاملات و فعالیت کارگزاران آشنا شد.

کد خبر 80803

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز