همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران از افتتاح تالار بورس بیرجند در اوایل آبان ماه امسال افتتاح خبر داد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، علی رحمانی در این باره گفت: این شرکت هم اکنون در حال برنامه‌ریزی لازم برای ارایه آموزش در استان‌های فاقد تالار منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه تالار بورس در شهرهای بوشهر، خرم آباد، اراک و کاشان راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: بخش خصوصی در شهرهای سبزوار، نیشابور و سنندج تالار اختصاصی تاسیس خواهد کرد.

رحمانی خاطر نشان کرد: شرکت بورس مشوق‌هایی را برای راه‌اندازی تالار در هفت استانی که شعبه بورس ندارند در نظر گرفته است که در برخی از این استان ها، استانداری نیز محل لازم را برای یک دوره مشخص تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت شاخص به لحاظ عملکرد مثبت بوده و تاحدی توانسته‌ایم به اهداف تعیین شده، دست پیدا کنیم، افزود: بورس ۶۰ میلیارد تومانی که زمانی آن را رویای بورس می‌دانستند، تحقق یافته است.

رحمانی توسعه نیروی انسانی را یکی از اولویت‌های شرکت بورس اعلام کرد و گفت: کارکنان با انگیزه، سالم و تلاشگر شرکت بورس در تلاش هستند تا بسترهای لازم را برای توسعه شرکت فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت بورس دلیل اصلی حفظ تالارهای منطقه‌ای را در تغییر ساختار تالارها و صرفه‌جویی انجام شده، دانست و عنوان کرد: شرکت بورس در مرحله دوم سیاست تثبیت تالارها را با خرید دفتر اجرا کرد.

وی به معاملات الکترونیکی و کامپیوتری بورس اشاره کرد و گفت: معتقدیم که باید تالارهای مناطق وجود داشته باشند به طوریکه صرف الکترونیکی شدن، نمی‌تواند به توسعه بازار سرمایه بیانجامد.

رحمانی ۴ کارکرد برای تالارهای منطقه‌ای شامل آموزش، خدمات فناوری اطلاعات، پذیرش و بازاریابی و نظارت بر بازار و کارگزاران مطرح کرد و افزود: در بحث آموزش باید مردم را با بازار آشنا و مسئولان را توجیه کرد تا آنان به خوبی بازار سرمایه را بشناسند.

مدیرعامل شرکت بورس اظهار داشت: برای حرفه‌ای‌ها هم باید آموزش مناسب داده شود تا به این ترتیب، سطح و مدل تصمیم‌گیری‌ها در بازار سرمایه تغییر اساسی یابد به گونه‌ای که سرمایه‌گذاران به صورت بلند مدت در بازار سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش را تنها به شکل مقدماتی و تئوری انجام ندهیم، گفت: باید شرایط لازم برای توانمندسازی سهامداران ایجاد کنیم.

رحمانی اظهار داشت: تمایل شرکت بورس کمک به راه‌اندازی هرچه زودتر شرکت فرابورس ایران است و با توجه به اینکه ۲۰ درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت بورس اوراق بهادار تهران است، هم اکنون اقدامات لازم را برای راه‌اندازی آن انجام می‌دهیم.

کد خبر 65025

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز