سربازان گمنام امام زمان (عج) در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه موفق شدند باند جاعلان حرفه‌ای اسناد و مهر مقامات قضایی و ادارات دولتی را شناسایی و منهدم کنند.

دستگیری - حکم دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در پی شکایت واصله از شهروندان مبنی بر جعل اسناد دولتی و رسمی، امضا و مهر مقامات قضایی، مهر و علامت ادارات مهم دولتی و قضایی به دلیل حساسیت و پیچیدگی موضوع، طی هماهنگی با مراجع ذیربط و پس از اخذ استعلامات لازم، بررسی پرونده در دستور کار سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه قرار گرفت.

طی یک دوره اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات اولیه یکی از متهمین باند جعل حرفه‌ای دستگیر شد که پس از اقدامات آزمایشگاهی، فنی و اطلاعاتی پیچیده توسط سربازان گمنام حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، متهم اصلی نیز شناسایی شد.

مأمورین حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مرحله دوم عملیاتی با اقدام فنی و از پیش هماهنگ شده موفق به کشف مخفیگاه اصلی متهم شده و همزمان متهم را در محل وقوع جرم و همراه با انبوهی از اسناد و مدارک جعلی و تجهیزات مدرن جعل دستگیر کردند.

از متهم تعداد قابل ملاحظه ای مهر، علامت، اوراق جعلی ادارات و اسناد و مدارک خام و جعلی کشف و ضبط شد.

متهمین با استفاده از اسناد جعلی موفق به انعقاد فقره‌های متعددی از قرارداد در مناطق شمالی شهر تهران از جمله ولنجک و زعفرانیه تهران با اشخاص شده بودند که میزان تعهدات صورت گرفته در یک شکایت در منطقه یک تهران رقمی بالغ بر ۱۶۷ میلیارد تومان برآورد شد.

کارشناسان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه همچنان در حال انجام تحقیقات فنی جهت شناسایی سایر عوامل، مرتبطین و ابعاد دیگر وقوع جرم هستند.

کد خبر 807940
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha