کریستین واگنر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) گفت که بیانیه بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره جابه‌جایی فلسطینیان از نوار غزه قابل‌قبول نیست.

وزارت امور خارجه آلمان

به گزارش همشهری آنلاین، واگنر با بیان اینکه آلمان این اظهارات «سازنده و قابل‌قبول» نیستند، گفت که برلین در مسئله فلسطین حامی راهکار دو دولتی است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر صهیونیست پیش‌تر گفته بود که نوار غزه نمی‌تواند به‌صورت یک کشور مستقل وجود داشته باشد و فلسطینیان ساکن در این منطقه، باید به دیگر کشورهای پراکنده شوند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه امروز در حالی وارد چهلمین روز خود شد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از یورش نیروهای اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا - واقع در مرکز شهر غزه - خبر داد.

این در حالی است که به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز این جنگ تاکنون به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

کد خبر 807822
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    اونی که باید برود رژیم صهیونسیتی است نه ملت بی دفاع فلسطین