باغ کتاب تهران این روزها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی حال و هوای متفاوتی دارد و برنامه های متنوع فرهنگی از جمله قصه خوانی برای کودکان در آن اجرا می شود. از این رو گزینه مناسبی برای گذران اوقات فراغت آخر هفته خانواده ها است.

باغ کتاب تهران

به گزارش همشهری آنلاین؛ این روزها که همه جا صحبت از کتاب و کتابخوانی است، اگر برنامه خاصی برای آخر هفته خود ندارید، پیشنهاد ما به شما تماشای باغ کتاب تهران است. مجموعه‌ای بی نظیر با بخش های علمی و سرگرم کننده که قطعا همه اعضای خانواده از گشت و گذار در آن لذت می برند. چرا که بنای باغ کتاب تهران در۳طبقه و۴ بلوک طراحی و ساخته شده است. نکته قابل‌توجه اینکه هر یک از بلوک‌ها دارای امکاناتی خاص بوده و به گروه سنی ویژه‌ای اختصاص دارد.

پیشنهاد آخر هفته برای تهران گردی | تماشای باغ کتاب در هفته کتابخوانی

بلوک A یا بخش کودک یا بهارستان

محبوب‌ترین بخش باغ کتاب تهران محسوب می‌شود. فضای این بلوک بین دو طبقه همکف و اول تقسیم شده و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان، مجسمه‌های بیش از ۳۰ شخصیت کارتونی خاطره‌انگیز، کافه کودک، باشگاه رباتیک، دیوار صخره ‌نوردی کودک و... در آن وجود دارد.

پیشنهاد آخر هفته برای تهران گردی | تماشای باغ کتاب در هفته کتابخوانی

بلوک B یا راهروی خیالستان

راهرویی باریک به طول حدود ۶۰ متر است که دو بلوک A و C را به هم مرتبط می‌کند. در این راهرو، دو حلقه پیاده بَر وجود دارد که زحمت پیاده‌وری بازدیدکنندگان را کم می‌کند و افراد می‌توانند در حین عبور تصاویر متحرک در دو طرف را تماشا کنند. همچنین، گذر فرهنگ در طبقه بالای خیالستان قرار دارد و میدان فرهنگ در ضلع غربی باغ کتاب را به دریاچه، باغ هنر، باغ موزه دفاع مقدس، پارک طالقانی و پل طبیعت وصل می‌کند.

پیشنهاد آخر هفته برای تهران گردی | تماشای باغ کتاب در هفته کتابخوانی

بلوک C یا نگارستان

این بلوک مرکز هنری باغ کتاب محسوب می‌شود و دارای ۱۱ سالن سینما و تئاتر در طبقه همکف، زیر زمین و روی بام است. سالن‌های پردیس سینمایی، سالن نمایش علمی و سینما سه بعدی، فروشگاه آثار هنری و چند کافه در آن وجود دارد.

بلوک D یا سروستان

بخش شامل کتابفروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسالان است و با مساحت ۲۵ هزار متری عنوان بزرگترین کتابفروشی جهان را دارد. یک گالری و کافه گالری بزرگ در زیرزمین و باغ علم نوجوان در طبقه اول آن واقع شده است.

پیشنهاد آخر هفته برای تهران گردی | تماشای باغ کتاب در هفته کتابخوانی

لمکده باغ کتاب

در قسمت‌های مختلف باغ کتاب مکان‌هایی با عنوان لمکده برای مطالعه و استراحت طراحی شده‌اند. مبل و صندلی ها در این فضا چنان چیدمان شده اند که مراجعه کنندگان می توانند با آرامش استراحت یا مطالعه کنند. ماشین حمل کودک ، خانه کودک، اتاق مادر و کودک، نمازخانه، سرویس بهداشتی و... بخشی از امکانات رفاهی پیش بینی شده هستند.

پشت بام باغ کتاب

پشت بام باغ کتاب، مجموعه‌ای از فضاهای سبز و کافه‌ها است که از طریق آسانسور یا پله‌های ضلع شرقی محوطه می‌توانید به آنجا بروید. اتاق فرار، باشگاه رباتیک، باشگاه همکارا (میزهای پژوهش)، سرزمین فکر بازی، کافه بازی، شبیه‌ساز پرواز سسنا ۱۷۲ و مرکز آموزش از دیگر امکانات باغ کتاب تهران محسوب می‌شوند.

خرید بلیط و بازدید از باغ کتاب

برای ورود به فضاهای عمومی باغ کتاب تهران، نیازی به تهیه بلیط نیست اما برای دیدن بخش‌هایی از باغ کتاب تهران مانند پردیس سینمایی، باغ علم نوجوان، اتاق فرار و... لازم است بلیط خریداری شود. در وب‌سایت باغ کتاب تهران امکان خرید اینترنتی کتاب، نوشت افزار و... فراهم شده و علاقه‌مندان می‌توانند به‌راحتی فهرست کتاب‌ها یا اقلام مورد نیاز خود را مشاهده و با توجه به موجودی ثبت سفارش خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند.

پیشنهاد آخر هفته برای تهران گردی | تماشای باغ کتاب در هفته کتابخوانی

لوکیشن دسترسی

آدرس اول: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

آدرس دوم: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

آدرس سوم: ایستگاه متروی حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده روی از باغ موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران (مسیر مستقیم)

مسیر دسترسی با مترو

برای رسیدن به باغ کتاب تهران با مترو، می‌توانید از خط یک یعنی خط تجریش - کهریزک استفاده کنید. ایستگاه‌های مترو شهید همت و شهید حقانی، در فاصله‌ای برابر از باغ کتاب تهران قرار دارند. بعد از اینکه از مترو پیاده شدید، دو راه برای رسیدن به باغ کتاب وجود دارد. می‌توانید شاتل‌های برقی که در نزدیکی مترو حضور دارند را سوار شوید و به باغ کتاب برسید یا این مسیر را پیاده طی کنید؛ با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی و تعقیب علائم، می‌توانید به باغ کتاب برسید.

مسیر دسترسی با تاکسی

روبه‌روی درب اصلی باغ کتاب یک ایستگاه وَن قرار دارد که بازدیدکنندگان را به متروی حقانی، متروی همت و پایانه تاکسی و اتوبوس می‌رساند.

پارکینگ خودروهای شخصی

اگر می‌خواهید با ماشین خودتان به این مجموعه بروید، می‌توانید از پارکینگ طبقاتی مترو شهید حقانی برای پارک کردن خودرو استفاده کنید و سپس بقیه مسیر را با شاتل‌های برقی یا پیاده طی کنید. اگر در روزهای شلوغ از این مجموعه بازدید نمی‌کنید، امکان پارک خودرو در برخی قسمت‌های بلوار کتابخانه ملی نیز وجود دارد.

پیشنهاد آخر هفته برای تهران گردی | تماشای باغ کتاب در هفته کتابخوانی

کد خبر 807767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha