مجموع نظرات: ۱۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

خبرگزاری فرانسه از صدور حکم بازداشت رئیس جمهوری سوریه به بهانه دست داشتن در حملات شیمیایی ادعایی و ساختگی در این کشور خبر داد.

بشار اسد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع قضایی گزارش داد که دستگاه قضایی فرانسه حکم بازداشتی را علیه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و چند تن از نزدیکانش به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه ملت سوریه صادر کرده است.

طبق گفته این منبع، قضات تحقیقات جنایی در فرانسه حکم بازداشت بشار اسد، برادرش ماهر اسد، غسان عباس و بسام الحسن دو تن از دستیاران وی را به بهانه استفاده از سلاح‌های شیمیایی ممنوعه علیه غیرنظامیان در شهر دوما صادر کردند.

وب‌سایت «گری‌زون» آذر ماه ۱۴۰۰ با انتشار گزارشی از اقدامات گمراه‌کننده سازمان منع تسلیحات شیمیایی با هدف پنهان کردن حقیقت درباره «حمله شیمیایی ادعایی» سال ۲۰۱۸ در دوما در حومه دمشق پرده برداشته بود.

در این گزارش آمده است که این سازمان نه تنها گزارش دانشمندانی را که استفاده از تسلیحات شیمیایی در حمله ادعایی دوما را تکذیب کردند، پنهان کرد، بلکه تحقیقاتی را با هدف بی‌اعتبار کردن کارشناسانی که عملکرد این سازمان و گزارش‌های ساختگی آن درباره این حادثه را زیر سوال بردند، آغاز کرد.

به دنبال ادعای حمله شیمیایی به منطقه دوما در سال ۲۰۱۸ ، سه کشور آمریکا ، فرانسه و انگیس بدون آن که برای مشخص شدن طرفی که حمله کرده و گزارش‌های بین‌المللی در خصوص عاملان آن، دولت سوریه را متهم به انجام آن کردند و به این بهانه اقدام به حملات موشکی و هوایی به برخی مناطق سوریه کردند.

این در حالی است که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله خود آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی‌اش را نابود کرد.

کد خبر 807757
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    8 2
    در جنایات غزه باید حکم بازداشت غربی های حامی صادر میشد
  • اسد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 1
    فردا ساعت هشت صبح خودم میام
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 0
    نگو
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 0
    سند میزاره
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 2
    یا الاسد
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 3
    آخی اونوقت چطور حالا یادشون اومد چنین حکمی بدن شما فعلا اون مکرون خودتان را بگیرید تو شونصدتا شنبه اعتراضی زده چشم و چار جلیقه سبزها را درآورده
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    اونوقت برای آمریکا که علیه غیرنظامیان بمب اتم استفاده کرده چی باید صادر بشه؟چرا علیه صدام هیچوقت به خاطر بمب های شیمیایی که علیه مردم ایران و حلبچه استفاده کرد حکم بازداشتی صادر نشد؟! فرانسه مکار حیله گر خودشون داعش و ایجاد میکنند،خودشون بمب شیمیایی به داعش میدن که استفاده کنه بعد بندازن گردن بشار اسد، چرا؟ چون بشار اسد تنها دولت عرب که به حرف این دول جنایتکار بی همه چیز گوش نمیده