گرداندن دختری در قفس ! حضور داعشی ها در یک پاساژ و حالا پیاده روی مجاهدین خلق در خیابان های تهران تبلیغات محیطی برای تبلیغ فیلم های سینمایی که مورد توجه قرار گرفته است.

مجاهدین

همشهری آنلاین: رسانه‌های تبلیغاتی بازوی اصلی ارتباط بین کسب‌وکار و مخاطب هدف است و می‌توان گفت بدون آن‌ها، هیچ فعالیتی در زمینه بازاریابی ثمر نخواهد داد. این موضوع را در سینما نمی توان نادیده گرفت. فقدان تبلیغ تولیدات سینمایی در تلویزیون که می توان گفت بزرگترین و تاثیرگذارترین محل تبلیغ برای فیلم های سینمایی است؛ باعث شده که زمینه تبلیغات فیلم ها در ایران به گونه دیگری رقم بخورد.
در حال حاضر فیلم هایی که در نوبت اکران و در زمان اکران خود هستند، به شبکه های خارجی متوسل شده اند موضوعی که ابتدا از سوی مسئولان وزارت ارشاد سخت گیری هایی مبنی برای پخش تبلیغ فیلم ها در شبکه های خارجی صورت گرفت، اما ادامه تبلیغات در این شبکه ها نشان می دهد که پخش تیزر فیلم های ایرانی در حال اکران بی تاثیر در جذب مخاطب سینما نبوده و نیست؛ از نمونه های آن می توان به «فسیل»، «نارگیل دو» اشاره کرد و جالب تر این که دیگر فیلم ها نیز تبلیغات خود را همچنان ادامه می دهند اما دریغ از تبلیغ فیلم ها در رسانه ملی ...


در این میان، برخی از سازندگان سینما به این موضوع اکتفا نکرده اند و به دنبال خلاقیت در تبلیغات محیطی هستند. این نوع تبلیغات محیطی به چند سال اخیر بر نمی گردد. از اولین تبلیغات محیطی فیلم ها می توان به دهه ۷۰ و فیلم «دختری در قفس» اشاره کرد؛ زمانی که فیلم اکران شد، قفس بزرگی که عکس بازیگر اولش داخل آن بود در خیابان ها گردانده می شد!
در دهه ۸۰ هم برخی از جوانان با پلاکاردهای در خیابان ها و کنار سالن های سینما فیلم های در حال اکران را تبلیغ می کردند یا بازیگران با حضور در گیشه سینما سبب جلب توجه و حضور تماشاگران به سینما می شدند.
البته مدل تبلیغاتی در سینمای جهان استفاده از کاراکترهای یک فیلم سینمایی در مراسم افتتاحیه آن سابقه ای بسیار طولانی دارد و معروفترین آنها را می توان سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» جورج لوکاس دانست که با پوشیدن لباس و گریم هم شکل شخصیت‌هایی چون «چوباکا» و «دارت ویدر» در مراسم فرش قرمز حاضر می‌شوند، این سنت تا به امروز هم ادامه داشته است. و یا با کراکترهای انیمیشنی که لباس آنها را کسانی پوشیده اند کارناوال راه می اندازند و فضایی مفرح و جذاب را برای حاضرین فراهم می کنند.

از داعشی ها تا مجاهدین خلق در خیابان های تهران | تصاویری که شبکه های اجتماعی را بهم ریخت


سال ۹۷ بود وقتی «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا به اکران درآمد. چند بازیگر با هیئت داعشی و مسلح در طبقات پاساژ کوروش به راه افتاده و با همان لحن وحشی های داعشی جملاتی را با خشم بیان می‌کردند، زنان و کودکان با چهره های وحشت زده و جیغ و فریاد های بی امان نظم کل پردیس را بهم ریخته بودند و خانم جوانی از هوش رفت و البته برخی از عکس سلفی می گرفتند. حالا همزمان با اکران فیلم «سرهنگ ثریا» لیلی عاج در سینماها حضور مجاهدین خلق و رژه آنها در خیابان های پایتخت دیده می شود. این اتفاق در چهارراه کودک اتفاق افتاد و به نظر تیم تبلیغاتی «سرهنگ ثریا» این نوع تبلیغ را برای فیلم جذاب دانستند... البته برای تبلیغ؛ سازمان اوج با وزارت کشور مکاتبات رسمی را انجام داده است. سازمانی که پیشتر برای «به وقت شام» هم داعشی ها را روانه پاساژ پرجمعیت کرده بود.

کد خبر 807750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    چه تبلیغ مزخرف و نابجایی