مدیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران از افزایش قیمت و انتخاب مراکز از طریق سامانه‌ ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

تاکسی فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین؛ براساس آخرین اطلاعات حدود ۷۰ هزار دستگاه تاکسی در تهران وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آنها فرسوده هستند. خودروهایی که ترددشان در شهر از یک سو سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود و از سوی دیگر خدمت رسانی مطلوبی در جابه جایی مسافران ندارند. بنابراین اسقاط و نوسازی آنها در دستور سازمان تاکسیرانی قرار گرفت اما به دلیل نوسان قیمت خودرو مدتی مسکوت ماند. اکنون با اعلام شرایط جدید اسقاط تاکسی های فرسوده این فرایند آغاز شده است و آن طور که امین رهبر عنوان کرده: «انتخاب مراکز اسقاط تاکسی‌های فرسوده از طریق سامانه نوسازی ناوگان که توسط ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده راه‌اندازی شده است فراهم شده است.»

به گفته او تاکسیرانان می‌توانند برای مشاهده مراکز اسقاط منتخب با مراجعه به سایت nnhk.ir از ارزش اسقاط و کسورات اطلاعات کسب کنند.

مدیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی ضمن افزایش ارزش اسقاط تاکسی های فرسوده تاکید کرد: «پس از فراخوان از سوی ستاد نوسازی و اسقاط خودرو در ۱۲ مرکز اسقاط مورد تایید با اعلام قیمت واحد برای خودرو فرسوده و کسورات در سامانه مربوطه برای انتخاب توسط تاکسیرانان درج شده اند.»

رهبر با بیان این که خودرو سمند سورن پلاس دوگانه سوز جایگزین تاکسی‌های فرسوده می شود، گفت: «تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای مالکان ون‌ فرسوده و وام ۱۵۰ میلیونی با کارمزد ۸ درصد ۶۰ ماهه با ۳ ماه تنفس برای تاکسیرانان سایر خودروها پیش بینی شده است.»

متقاضیان برای ثبت نام نوسازی ناوگان می توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مراجعه کنند.

تعویض تاکسی فرسوده با سمند سورن پلاس | لیست قیمت تاکسی ها

کد خبر 807664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    آخه ...ها چرا از راننده های تاکسی نزول میخواید
  • کیوان میرزایی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام احترام چرا به شهرستان نقده وام تعویض تاکسی فرسوده داده نمی‌شود
    • پرویز IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      0 1
      شهرستان‌گرمسار‌‌جزء‌‌ایران‌نیست‌‌پیش‌فاکتور‌انجام‌نمیشود