۳۶ سال پیش در چنین روزی اعدام ۵ قاچاقچی مواد مخدر در ملاعام یکی از مهمترین تیترهای صفحات حوادث روزنامه‌ها بود.

حوادث سرنخ

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: روزنامه کیهان در ۲۴ آبان ۶۶ دراین باره نوشت: ۵ قاچاقچی حرفه‌ای و بین‌المللی به حکم دادسرای انقلاب اسلامی مشهد و تایید دادگاه عالی و تنفیذ شورای عالی قضایی، از مصادیق بارز مفسد الارض تشخیص داده شده و اعدام شدند.

اخبار حوادث را در اینجا بخوانید

به گزارش خبرنگار کیهان حکم صادره در مورد قاچاقچیان ساعت ۶ بامداد ۲۴آبان ۶۶ در حضور صدها تن از مردم مشهد که فریاد می‌زدند مرگ بر قاچاقچی، در محل ۵ راه پایین خیابان مشهد که از اماکن توزیع و پخش مواد مخدر و تردد افراد معتاد به شمار می‌رود به اجرا درآمد.

اعدامیان از قاچاقچیان حرفه‌ای و عاملین توزیع مواد مخدر بودند و اکثرا با باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در ارتباط بودند.

یکی از آنها حسین معروف به حسین بلور اهل و ساکن مشهد بود. او در سال ۳۶ یکبار به جرم خرید و فروش مقدار ۳۵ کیلوگرم تریاک به حبس ابد محکوم شد. وی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان گریخت و به همکاری با قاچاقچیان بین‌المللی مواد ادامه داد تا اینکه به جرم حمل ۲۰ کیلوگرم هروئین دستگیر و این بار به اعدام محکوم شد.

اعدامی دیگر محمد ۷۲ ساله اهل و ساکن مشهد بود. دارای ۵ فقره محکومیت کیفری از جمله خرید ۸ کیسه تریاک و ۱۲ کیلو هروئین و فروش و توزیع آنها بین تعداد دیگری از قاچاقچیان حرفه‌ای.

امیر ۳۴ ساله اهل و ساکن مشهد به جرم نیز دیگر اعدامی بود که فعالیت گسترده و مستمر درامر توزیع مواد مخدر به طور مسلحانه داشت. او به اتهام وارد کردن حداقل ۱۱۰ کیسه تریاک و ۳۰ کیلوگرم هروئین و همراه داشتن ۳ قبضه سلاح گرم به اعدام محکوم شده بود.

عبدالمحمد ۳۵ ساله اهل و ساکن افغانستان چهارمین اعدامی بود که به جرم فعالیت وسیع و گسترده در خرید و فروش مواد مخدر به طور مسلحانه و به صورت باندی، شرکت در حمل و توزیع و وارد کردن ۱۱۰ کیسه تریاک، ۵۰ کیلو هروئین و شروع به توزیع آن و همچنین شرکت در وارد کردن سلاح و مهمات محکوم شد.

رضا ۲۹ ساله اهل زورآباد ساکن مشهد، پنجمین اعدامی بود که به جرم فعالیت چشمگیر در امر تهیه و توزیع مواد مخدر، شرکت در وارد کردن چندین کیسه تریاک و فروش ۴ کیلوگرم هروئین و همکاری مستمر با قاچاقچیان حرفه‌ای بین‌المللی به اعدام محکوم شده بود.

کد خبر 807520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    این جرائم رو الان اگ بخواهن بگیرن همه به 6 ماه حبس محکوم میشن بعد با وثیقه آزاد میشن...