پس از مدت ها سردرگمی متقاضیان خودرو درباره اصرار خودروسازان برای جایگزینی مدل خودروهای تحویلی به مشتریان، وزیر صمت در این باره هشدار داد.

عباس علي آبادي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه بعضی از خودروسازان در سامانه یکپارچه هنگام تحویل خودرو به متقاضیان، خودروهای دیگری را تحمیل می کنند، گفت: خودروسازان به هیچ عنوان حق این کار را ندارند و باید طبق قانون و قرارداد عمل کنند. در این باره خودروسازان گفته‌اند که به مشتریان توصیه کرده‌اند که مشتریان می‌توانند توصیه را قبول نکنند.

وزیر صمت تأکید کرد: خودروسازان به من گفته‌اند که به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد. هیچ الزامی نیست و اگر چنین اقدامی صورت گرفته این موضوع را مطالبه و پیگیری می‌کنم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ‌تشخیص قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است، افزود: البته در چشم‌انداز می‌خواهیم رقابت در تولید خودرو به گونه‌ای باشد که نیازی به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت نباشد و این خواست ما و دولت است.

وزیر صمت در پاسخ به این سئوال که شورای رقابت چه زمانی از قیمت‌گذاری حذف می‌شود، گفت: من مسئول این کار نیستم و نمی‌توانم در مورد این موضوع قول و وعده بدهم.

کد خبر 807504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    وزیر صمت باید برکنار شود واردات خودرو برای افراد حقیقی باید آزاد شود ....