برنامه «اسکار» مهران مدیری برای اخد مجوز از ساترا اقدام کرده است اما هنوز مجوز انتشار این برنامه صادر نشده است.

مهران مدیری

به گزارش همشهری آنلاین، سریال جدید حسن فتحی با عنوان «ازازیل» این روزها طبق اعلام عوامل در حال تصویربرداری است با این حال ساترا هنوز تکلیف صدور مجوز تولید را روشن نکرده است. پروژه «اسکار» مهران مدیری هم روند مشابهی را طی می‌کند.

حسن فتحی که ساخت سریال‌های «جیران» و «شهرزاد» را در کارنامه هنری دارد، این روزها سریال جدیدی با نام «ازازیل» را برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد که گویا مدتی است در سکوت خبری جلوی دوربین برده است.

در سریال «ازازیل» گروه دیگری مسئولیت تهیه را برعهده دارند و مانند پروژه‌های قبل، اسماعیل عفیفه در مقام تهیه‌کننده با فتحی همکاری ندارد. با این حال طبق اعلام ساترا اخباری که درباره‌ی آغاز مراحل تصویربرداری این سریال مطرح شده، مربوط به شروع پیش‌تولید همزمان با طی مراحل اداری صدور مجوز تولید است.

طبق پیگیری‌ها ز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، تاکنون صرفا طرح «ازازیل» مجوز دریافت کرده است و فیلمنامه سریال در حال بررسی در شورای صدور مجوز تولید ساترا است که تکلیف صادر شدن یا صادر نشدن مجوز تولید این سریال هفته‌های آینده در شورای صدور مجوز تولید سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) مشخص خواهد شد.

زخم کاری ۲ و سوء استفاده از بازیگران محبوب | زمان و پول مخاطب نمایش خانگی ارزشی ندارد؟

پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، بابک حمیدیان و مریلا زارعی از بازیگرانی هستند که تاکنون حضورشان در سریال قطعی شده است. ایزدیار پس از «شهرزاد»، «جیران» و «زمانه» در چهارمین همکاری با حسن فتحی نقش اصلیِ زن سریال را بازی می‌کند و مریلا زارعی پس از حضور در «جیران» و فیلم «کیفر»، سومین همکاری‌اش با حسن فتحی را تجربه می‌کند.

این سریال طبق خبرهای منتشرشده در فضای مجازی، ابتدا قرار بود توسط ابوالحسن داوودی و سپس توسط حمیدرضا قربانی ساخته شود که با جدایی آن‌ها از پروژه، حسن فتحی کارگردانی را برعهده گرفت. فتحی در مصاحبه‌ای اولین شرطش برای پذیرفتن کارگردانی «ازازیل» را رضایت فردی دانست که پیشتر به عنوان کارگردان از او نام برده شده بود.

همچنین پیگیری‌ها از ساترا درباره وضعیت برنامه «اسکار» مهران مدیری، حاکی از آن است که تولید این برنامه هنوز به اتمام نرسیده است و احتمالاً تا پایان مراحل تولید، تکلیف مجوز این برنامه نیز در شورای انتشار ساترا مشخص خواهد شد.

برنامه «اسکار» برای اخد مجوز از ساترا اقدام کرده است اما هنوز مجوز انتشار این برنامه صادر نشده است. مهران مدیری که در ماه‌های اخیر با سریال‌های «پدر گواردیولا» و «خائن کشی» در شبکه نمایش خانگی دیده شد، با پخش آخرین قسمت از این مجموعه‌ها، حالا سراغ ساخت مجموعه‌ای با ساختاری متفاوت رفته است.

«اسکار» گویا رئالیتی‌شو است و برخی رسانه‌ها ساختار آن را مشابه «task master» دانسته‌اند. در نسخه اصلی این مسابقه خارجی، پنج کمدین برای به چالش کشیدن خلاقیت و توانایی‌های خود، فعالیت‌هایی معین می‌کنند.

با این حال مهران مدیری مدتی است در چالش با صداوسیما بر سر برنامه «دورهمی» است. او همچنین در فیلم «آینه» به کارگردانی محمود کلاری به ایفای نقش پرداخته است.

گفتنی است ساترا دارای دو شورای صدور مجوز برای تولید و انتشار سریال‌ها و برنامه‌های شبکه نمایش خانگی است که بعد از انتصاب محمدحسین ایمانی خوشخو به عنوان معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترکیب اعضای شورای تولید و انتشار ساترا دچار تغییراتی شده است و طبق اعلام ساترا ترکیب جدید اعضای هر یک از این دو شورا به شرح زیر است:

اعضای شورای صدور مجوز تولید:

۱. سعید مقیسه، رئیس ساترا (عضو حقوقی، رئیس شورا

۲. محمد حسام‌پور، معاون پایش و نظارت ساترا (عضو حقوقی - دبیر شورا)

۳. محمدحسین ایمانی، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (عضو حقوقی)

۴. مهدی آذرپندار، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت ارشاد (عضو حقوقی)

۵. نماینده معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما (عضو حقوقی)

۶. نماینده مرکز طرح و برنامه صدا و سیما (عضو حقوقی)

۷. معاون فرهنگی اجتماعی فراجا (عضو حقوقی)

۸. محسن مهاجرانی (عضو حقیقی)

۹. علی‌اصغر پورمحمدی (عضو حقیقی)

۱۰. محمدرضا جعفری‌جلوه (عضو حقیقی)

۱۱. پرویز شیخ‌طادی (عضو حقیقی)

۱۲. امین صدیقی (عضو حقیقی)

* اعضای شورای صدور مجوز انتشار:

۱. علی‌اصغر پورمحمدی (عضو حقیقی و رئیس شورا)

۲. رئیس ساترا (عضو حقوقی)

۳. علیرضا پاشایی، نماینده قوه قضائیه (عضو حقوقی)

۴. محمد هاشمی، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (عضو حقوقی)

۵. محمدحسین نیرومند، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (عضو حقوقی)

۶. امیر حسین حیدری، نماینده مجمع رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران (عضو حقوقی)

۷. محمد حسام‌پور، معاون پایش و نظارت ساترا (عضو حقوقی و دبیر شورا)

۸. محمدرضا جعفری‌جلوه (عضو حقیقی)

۹. عبدالکریم خیامی (عضو حقیقی)

۱۰. محسن مهاجرانی (عضو حقیقی)

۱۱. حسین کرمی (عضو حقیقی)

۱۲. جواد شیخ اکبری (عضو حقیقی)

کد خبر 807316
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha