رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری تهران درباره آلودگی هوا وظایف خود را انجام داده اند اما مسئول عملکرد وزارت خانه‌ها و دیگر نهادها که نیست. چرا قوه قضاییه موضوع را پیگیری نمی کند؟ چرا باید این میزان راحت از جان مردم بگذریم؟

مهدی پیرهادی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای شهر درباره آلودگی هوای تهران گفت: بسیاری از مسئولان دغدغه ای که باید در خصوص آلودگی هوا داشته باشند، ندارند. رئیس شورای شهر در این زمینه دغدغه داشت و سیاست گذاری خود را بر این موضوع گذاشت و شهردار تهران نیز مسئله را پیگیری کرد و نتایج اولیه خوبی داشت.

پیرهادی با بیان اینکه چند سال است قرار است که طرح کهاب اجرایی شود، افزود: سوال من این است که آیا وزارت نفت پول اجرای این طرح را ندارد؟ مگر سلامت مردم شوخی است؟ چرا قوه قضاییه موضوع را پیگیری نمی کند؟ چرا باید این میزان راحت از جان مردم بگذریم؟

او انتقاد کرد: ذرات آلاینده کمتر از ۲.۵ میکرون دلیل آلایندگی است که ناشی از تردد وسایل نقلیه سنگین و فرسوده در شهر تهران است. وقتی خودروهای فرسوده از شهر تهران خارج نمی شوند حتماً آلودگی هوا پابرجا خواهد ماند. از سویی دیگر تا وقتی تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و عدم استفاده از فیلترهای جاذب دوده را شاهد هستیم، این آلودگی ادامه خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران با طرح این پرسش که وضعیت صنایع و کارخانجات سیمان امروز چگونه است؟، یادآور شد: آیا وزارت صمت به وظایف خود عمل کرده است؟ ما از سازمان استاندارد انتظار داریم که روشی را ترتیب دهد و سطح مجاز آلایندگی را تعیین تکلیف کند. از شهردار تهران نیز می خواهیم موضوع را در هیئت دولت پیگیری کند.

وی با بیان اینکه برخی می گویند چرا این موضوع را مطرح می کنید که چرا امیدوار نیستید؟، گفت: شورا و شهرداری وظایف خود را انجام داده‌اند اما مسئول عملکرد وزارت خانه‌ها و دیگر نهادها نیستند. وزارت خانه ها نیز باید وظایف خود را انجام دهند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه وزارتخانه ها اذعان دارند که مجلس بودجه‌ای برای خروج خودروهای فرسوده در نظر گرفته است، گفت: نماینده های مجلس باید هوای هوای تهران را داشته باشند.

کد خبر 807249
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha