امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان، در خصوص گسترش روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غرب آسیا بویژه اوضاع فلسطین تبادل نظر کرد.

وزرای امور خارجه ایران و مجارستان

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه در نتیجه جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم در بمباران و کشتار دسته جمعی مردم در نوار غزه همه حقوق انسانی و بین‌المللی را آشکارا نقض کرده است.

امیرعبداللهیان بر ضرورت اعمال فشار جامعه جهانی بمنظور توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و آتش بس فوری و بی قید و شرط و فراهم شدن امکان ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در فراز دیگری از این گفتگو، با اشاره به روند رو به رشد مناسبات میان ایران و مجارستان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی برگزاری کمیسیون مشترک میان دو کشور را در تهران دارد. وی افزود تدوام رایزنی ها قطعا برای توسعه مناسبات دو کشور بسیار سازنده است.

وزیر امورخارجه مجارستان نیز با بیان مواضع کشورش در خصوص تحولات جاری در فلسطین ، ابراز امیدواری کرد روند رو به توسعه مناسبات میان دو کشور ایران و مجارستان در تمامی ابعاد حفظ و ارتقا یابد.

کد خبر 807177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    اتحادیه اروپا در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها توسط اسرائیل و آمریکا سکوت کرده است. با گسترش جنگ غزه، خسارات سنگینی به آمریکا وارد خواهد شد. سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی برای جامعه جهانی است که سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی بر پیشانی بشریت و جامعه جهانی است. کشتار رژیم اشغالگر در جبالیا جنایت علیه بشریت است. صهیونیست ها و تروریست ها و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب جنایت می کنند و آدم می کشند. اتحادیه اروپا همیشه خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، اما اکنون در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده است.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 0
    اروپا ماست
  • اعتراض IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب اسرائیل جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.