سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جشنواره لاله‌ها تا 25 اردیبهشت در روستای گرماب گچسر پذیرای شهروندان تهرانی است.

به گزارش مهر، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره لاله‌ها با بیان اینکه هویت شهروندان در دوره کنونی که دوره ماشینیزم است گم شده بیان کرد: شهرداری تهران تمامی تلاش خود را می کند که شهر برای ساکنان آن آرامش بخش بوده و شهروندان در آن احساس تعلق خاطر کنند.

دکتر حجت‌الله ملاصالحی ادامه داد: شهرداری تهران میلیاردها تومان هزینه می‌کند تا بخشی از استرس جامعه و شهر تهران کاهش پیدا کند. همین رود دره‌هایی که با هزینه‌های بسیار ایجاد می‌شود برای آن است که شهروندان تهرانی تعطیلات آخر هفته و اوقات فراغت خود را در این مکانها گذرانده و در کنار خانواده به آرامش برسند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از کار شهرداری تهران آشنا کردن مردم با طبیعت است افزود: سال گذشته در 10 روز جشنواره، 400 هزار نفر از باغ لاله‌ها بازدید کردند که بسیاری از آنان شهروندان تهرانی بودند.

در ادامه مراسم مدیرعامل شرکت مهد لاله‌ها به درآمد 40 میلیون دلاری ایران از بازار 100 میلیارد دلاری جهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 81 سهم ایران از بازار جهانی گل حدود 20 میلیون دلار بود و پس از شش سال این سهم دو برابر شده است.

مهندس جواد غلامی ادامه داد: در حال حاضر مساحت گلخانه های کشور دوهزار و 998 هکتار بوده و سطح زیر کشت گل ایران 5 هزارر و 288 هکتار است. همچنین تولید گل شاخه بریده، سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون، گلدانی 34 میلیون و نشاء فصلی 9 میلیون بوده است.

غلامی همچنین افزود: در سال 87، بزرگترین سبد گل دنیا با 207 هزار شاخه گل در استادیوم 12 هزار نفری آزادی ساخته شد. همچنین گلهای گلایول، مرغ بهشتی و سوسن به ترتیب مدال طلا ، نقره و برنز مسابقات گل جهانی را دریافت کردند و این موضوع نشان از پیشرفت صنعت گل کشور دارد.

عکس: مجید حق‌بین

کد خبر 80713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز