استقلال خوزستان در حالی با امتیاز انزلی را ترک کرد که شاید خوش‌بین‌ترین هواداران این تیم هم تصور نمی‌کردند آبی‌های اهواز مقابل ملوان شکست نخورند.

پورموسوی

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی : استقلال خوزستان از شروع لیگ در قعر جدول قرار گرفته و از لحاظ امتیازگیری عملکرد خوبی نداشته است ولی سیدسیروس پورموسوی سرمربی این تیم، به آینده امیدوار است. او تأکید می‌کند که بازیکنان جوان این تیم به‌خودباوری رسیده‌اند و این اتفاق خوبی برای استقلال خوزستان است. گفت‌وگوی همشهری را با سرمربی استقلال خوزستان می‌خوانید.

  • بازی با ملوان چطور بود؟

بازی سختی بود و همه می‌دانند ملوان در این هفته‌ها شرایط بسیار خوبی دارد. حمایت هواداران ملوان در ورزشگاه واقعا کار ما را سخت کرده بود ولی بازیکنان ما ازجمله جوان‌ها عملکرد قابل‌قبولی داشتند و حتی از حریف جلو هم افتادیم. اگر کمی باتجربه عمل می‌کردیم، می‌توانستیم ۳امتیاز را بگیریم ولی این تساوی هم برای ما حکم برد را داشت.

  • آیا این تساوی شما را امیدوار می‌کند که ریتم نتایج استقلال خوزستان تغییر کند؟

ما از روز اول دنبال این بودیم که بازیکنان به‌خصوص جوان‌های تیم به‌خودباوری برسند و حالا این اتفاق رخ داده است. ما دراین بازی به چند بازیکن جوان مثل ابوالفضل کوهی، محکم‌کار، باصری و جلالی میدان دادیم و این دغدغه را داشتیم که آیا آنها می‌توانند در این میدان سخت نمایش خوبی داشته باشند یا نه. خوشبختانه عملکردشان خوب بود، آن هم درحالی‌که جو ورزشگاه انزلی واقعا کار هر تیمی را سخت می‌کند.

  • ولی می‌دانید که استقلال خوزستان از لحاظ امتیازگیری عملکرد خوبی نداشته است. بابت این موضوع نگران نیستید؟

من شک ندارم اگر لیگ برتر یک‌بار دیگر شروع شود حداقل تا اینجای فصل ۸ تا ۱۰امتیاز می‌گیریم. متأسفانه در چند بازی مثل دیدار با استقلال، گل‌گهر و پیکان بابت داوری ضرر کردیم. من به آینده امیدوار هستم.

  • شرایط مالی باشگاه چطور است؟

خوب است. مدیران باشگاه در این مدت از کادر فنی حمایت کرده‌اند و نشان داده‌اند این حمایت‌ها فقط زبانی نیست. همین مسائل ما را امیدوار می‌کند و خوشبختانه جو خوبی در مجموعه وجود دارد.

  • لیگ دوباره تعطیل شد، این اتفاق به ضرر تیم شماست؟

وقتی تیم روی غلتک می‌افتد و بازی‌ها تعطیل می‌شود طبیعتا کار سخت است. ما برخلاف اکثر تیم‌ها مشکل انجام بازی دوستانه داریم و در خوزستان نمی‌توانیم بازی دوستانه باکیفیت انجام دهیم. البته این بار می‌توانیم با فولاد و صنعت نفت ۲بازی دوستانه تدارک ببینیم چون با آنها در لیگ برتر بازی کرده‌ایم.

  • اشتباهات داوری هفته گذشته با اعتراض شما همراه شد و به کمیته انضباطی هم دعوت شدید. در این مورد صحبت نمی‌کنید؟

فقط من نبودم که در مورد داوری صحبت کردم؛ مربیان دیگر هم حرف زدند. صبر بازیکنان و مربیان هم حدی دارد و من به‌عنوان سرمربی تیم وقتی می‌بینم که حقمان ضایع می‌شود، باید صحبت کنم. آیا با جریمه یا محروم کردن مربیان، اشتباهات داوری درست می‌شود؟ آیا با ساکت کردن مربیان، داوری درست می‌شود؟ بازیکن من قسم می‌خورد که فلان‌داور با پرخاش و توهین با او صحبت کرده است، پس چه‌کسی باید جلوی برخی داوران را که اینگونه برخورد می‌کنند، بگیرد؟ من به یک موضوع دیگر هم باید اشاره کنم.

  • چه موضوعی؟

دوستان می‌گویند وقتی داور اشتباه می‌کند سه چهار هفته محروم می‌شود ولی من چنین نظری ندارم. امسال تعداد داوران زیاد است و معمولا هر ۴ یا ۵ هفته به اکثر آنها داوری می‌رسد، حالا اگر اشتباه هم بکنند به‌طور اتوماتیک ۴هفته داوری نمی‌کنند ولی این به‌دلیل محرومیت نیست. شغل ما مربیان بستگی به عملکرد بازیکنان و داور مسابقه دارد. اگر من به‌دلیل اشتباه داوری شغلم را از دست بدهم چه‌کسی جوابگو خواهد بود؟ اشتباه داور، امنیت شغلی ما را به خطر می‌اندازد. بهتر است تعداد داوران را کمتر کنید و فقط به افرادی که کم‌اشتباه می‌کنند داوری بدهید.

  • شانس اول قهرمانی در لیگ امسال را به کدام تیم می‌دهید؟

۳تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعیان اصلی هستند و از حالا نمی‌توان یک تیم را جدا کرد. باید دید در ادامه آنها چه عملکردی خواهند داشت.

کد خبر 807042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha