رصد بازار نشان می‌دهد گوشت بوقلمون در ماه‌های اخیر افزایش قیمت داشته است اما با این حال قیمت گوشت بوقلمون در میادین میوه و تره‌بار نسبت به قصابی‌های سطح شهر پایین‌تر است.

گوشت بوقلمون

به گزارش همشهری آنلاین، در ماه‌های گذشته، قیمت گوشت مرغ روند کاهشی داشته و در حال حاضر هم با وجود جوجه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، بازار مرغ آرام است و هیچ کمبودی در بازار نیست و به تبع آن قیمت‌ها ثابت مانده است. اما رصد بازار نشان می‌دهد گوشت بوقلمون افزایش قیمت داشته است. در تیرماه امسال، طبق نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار، هرکیلوگرم نیم شقه ران، ران با ساق، ران، کعب ران، استخوان پشت و دمبالچه (فله) ۱۰۸ هزار و ۲۰۰ تومان بود که در حال حاضر با ۳۰ هزار تومان افزایش به ۱۳۸ هزار تومان رسیده است. قیمت هرکیلوگرم نیم شقه سینه، سینه با بال، با گردن، با پوست و استخوان(فله) هم از ۱۰۶ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۳۶ هزار تومان رسیده است.

با این حال، قیمت گوشت بوقلمون در قصابی‌های سطح شهر نسبت به میادین میوه و تره‌بار بالاتر است. در حال حاضر، هر کیلو سینه بدون استخوان بوقلمون در میادین میوه و تره‌بار ۲۲۹ هزار تومان است در حالی که در قصابی‌ها ۲۹۰ هزار تومان است. هر کیلو ران بوقلمون بی پوست و استخوان در میادین ۲۵۱ هزار تومان است اما در قصابی‌ها ۲۸۰ هزار تومان است. همچنین، طبق نرخنامه سازمان میادین قیمت هر کیلو فیله بوقلمون ۲۴۱ هزار تومان است که در قصابی‌ها با ۵۰ هزار تومان افزایش ۲۹۰ هزار تومان است.

در جدول زیر، قیمت بوقلمون بسته‌بندی و قطعه‌بندی در میادین میوه و تره‌بار را ببینید.

مشخصات کالا (یک کیلوگرم)

قیمت (تومان)

بال بوقلمون

۷۳.۲۰۰

بازو بوقلمون

۹۹.۹۰۰

گردن بدون پوست بوقلمون

۱۲۲.۰۰۰

لاشه کامل یا شقه بوقلمون

۱۳۷.۰۰۰

سینه بوقلمون بدون پوست و استخوان

۲۲۹.۰۰۰

چرخ‌کرده بوقلمون

۲۲۹.۰۰۰

فیله بوقلمون

۲۴۱.۰۰۰

مغز ران بوقلمون بی پوست و استخوان

۲۵۱.۰۰۰

کد خبر 806989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha