سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری گرجستان با بیان اینکه شورشی گسترده در این کشور طراحی شده بود اعلام کرد اوضاع در این کشور تحت کنترل قرار دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد میخائیل ساکاشوویلی گفت: طرح آنان شامل به راه انداختن شورش گسترده در تفلیس و اقدام علیه حاکمیت گرجستان و همگرایی اروپایی و تمایل دولت گرجستان برای ورود به ناتو بود.

وی افزود : نظامیان یک پایگاه نظامی شورش کردند اما اوضاع تحت کنترل قرار دارد و آرامش و نظم در کل یگان‌های نظامی برقرار شده است.

رئیس جمهوری  گرجستان از روسیه خواست از هرگونه تحریک علیه گرجستان خود داری کند و گفت من از همسایه شمالی‌مان می‌خواهم که از تحریکات خودداری کند.

پیش از این شماری از مقامات وزارت دفاع و کشور گرجستان مسکو را به دست داشتن در این تلاش شورش نظامی متهم کرده بودند و هدف از آن را سرنگونی حکومت میخائیل ساکاشوویلی رئیس جمهوری این کشور و اخلال در تمرین‌های نظامی ناتو اعلام کردند.

این تمرین‌های نظامی قرار است از روز چهارشنبه (16 اردببهشت) در گرجستان برگزار شود.

از سوی دیگر سرویسهای ویژه روسیه اتهام دخالت در این شورش نظامی را به شدت رد کردند. خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد سرویسهای ویژه روسیه اتهام دست داشتن این کشور را در توطئه برای کودتا در گرجستان به شدت رد کردند و این اتهام را نشانه نابسامانی و آشفتگی رژیم ساکاشویلی دانستند.

مسکو و تفلیس پس از جنگ روسیه و گرجستان در ماه اوت گذشته روابط دیپلماتیک ندارند.

کد خبر 80685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز