دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

با وجود ناترازی در تولید و مصرف برق کشور، میزان قابل توجهی از برق تولیدی کشور در صنعت فولاد کشور صرف تولید محصولاتی شده که مازاد بر تقاضای بازار بوده و مستقیما به انبار رفته است.

فولاد

به گزارش همشهری، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد: بر اساس اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت، موجودی انبار کارخانه‌های فولاد کشور به دلیل نبود تقاضا برای محصول، با ۱۰۰ درصد افزایش به ۱۶.۱ میلیون تن رسید که برای تولید این میزان فولاد ۱۴.۵ تراوات ساعت برق مصرف شده است.

صنایع فولادی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی در کشور هستند و آمارهای تأمین برق تابستان نشان می‌دهد انرژی تأمین شده برای صنایع، امسال ۲۷ درصد رشد داشته است.

طبق اعلام شرکت توانیر، ارزش ۱۶.۱ میلیون تن فولاد دپو شده در انبار فولادسازان، ۸ میلیارد دلار است که در انبار کارخانه‌ها خاک می‌خورد.

اهمیت این مساله در این است که با وجود ناترازی تولید و مصرف در صنعت برق کشور و مشکلات قابل توجه این صنعت در دوران اوج بار به خصوص در فصل تابستان، ۱۴.۵ تراوات ساعت برق، صرف تولید محصولاتی شده که اصلا مجال ب قرارگرفتن در چرخه فروش و ارزش‌افزایی نداشته‌اند و به دلیل نبود تقاضا، راهی انبارها می‌شوند.

این در حالی است که انرژی تأمین شده برای مردم در تابستان امسال با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی، نسبت به سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش‌یافته است؛ همچنین بیش از ۹۰ درصد برق اضافه تأمین شده در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ برای تولید بیشتر به مقصد صنایع هدایت شده است.

برآوردهای توانیر حاکی از این است که اگر برق مصرف شده، صرف صادرات می‌شد، ۸۷ هزار میلیارد تومان درآمد ارزی برای کشور به همراه می‌آورد.

فولادسازان برق انبار کردند!

کد خبر 806767
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha