رهبر جریان صدر عراق برای مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید کرد که باید سفارتهای این رژیم را در کشورهای اسلامی بست و تحریم اقتصادی فراگیری علیه آن اعمال کرد.

مقتدی صدر

به گزارش همشهری آنلاین، سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق از ارتشهای کشورهای عربی و اسلامی خواست که برای مقابله با رژیم صهیونیستی، در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند.

الصدر برای مقابله با صهیونیستها، ۱۰ پیشنهاد مطرح کرد که شامل موارد زیر است:

تحریم اقتصادی فراگیر، توقف صادرات مستقیم و غیر مستقیم نفت، بستن سفارت و جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تهدید کشورهای حامی تل‌آویو به ویژه آمریکا .

وی با تأکید بر اینکه باید کمکهای پزشکی و حیاتی به غزه برسد، گفت: باید آمریکا را به بستن پایگاههای نظامی آن در کشورهای اسلامی و عربی تهدید کرد.

رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه باید صداهای رسمی و غیر رسمی حامی رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی ساکت شوند، تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید به صورت همزمان در حمایت از غزه تظاهرات کنند.

وی ضمن درخواست برای حمایت از مقاومت فلسطین در خصوص مذاکرات تبادل اسرا، در پایان گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، جنایتکار جنگی است.

ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- هم امشب خبر داد که تانکهای رژیم صهیونیستی با مقاومت سرسختانه نیروهای مقاومت روبرو شده و درگیریهای شدید آن را مجبور به عقب‌نشینی و تغییر مسیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت تانکها و خودروهای زرهی صهیونیستها را منهدم می‌کنند، گفت: درگیری نابرابر است، ولی باعث شده قدرتمندترین نیروی منطقه بترسد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه امروز شنبه خبر داد که در جریان درگیریهای امروز در غزه، ۵ نفر دیگر از نیروهای خود را از دست داده است.

منابع اسرائیلی اذعان کردند که ۴ نفر از سربازان کشته شده کماندو و چترباز بودند که بر اثر انفجار تونل کشته شدند و یک افسر و ۴ سرباز نیز به شدت مجروح شدند.

سخنگوی القسام با بیان اینکه کشتار کودکان و بمباران بیمارستانها، تنها دستاورد دشمن در این جنگ است، تصریح کرد: انتقامگیری آسان و سریع، فقط برای جلب رضایت جبهه داخلی [صهیونیستی] است.

وی با اشاره به ثبت و ضبط انهدام بیش از ۱۶۰ خودروی نظامی صهیونیستی در این جنگ، تأکید کرد: جانفشانی نیروهای مقاومت ما، مقدمه پیروزی است.

کد خبر 806456
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 6
    ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱/ نتانیاهو: به دنبال اشغال غزه نیستیم! و باز هم 100 درصد فقط دروغ است. و این در حالی است که ارتش اسرائیل به همراه آمریکا غزه را اشغال کرده است.
    • FR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      3 0
      کشور های عربی نترس هیچ موقع باهم اماده نمی شوندشایدسه چهارکشورفوقش باهم اماده شوند
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 9
    ارتش‌های عربی و اسلامی متأسفانه در این مدت 37 روز در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان کوتاهی و سکوت کردند و هیچ کاری و اقدامی عملی نکردند چرا؟
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 12
    ارتش‌های عربی و اسلامی برای مقابله با اسرائیل و آمریکا آماده نیستند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    2 9
    ارتش اسرائیل همچنان از انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکا علیه مردم غزه استفاده می‌کند.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    3 5
    بهترین گزینه و بهترین مقابله در برابر اسرائیل و آمریکا ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    1 6
    اسرائیل به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در نوار غزه دست به جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت زده است
  • ص _ ن IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    قابل توجه ، رژیم صهیونسیتی از درون پوسیده شده و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده ازجمله زنان و کودکان فلسطین غزه مظلوم و مقاوم.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ارتش های عربی و اسلامی تا زمانیکه بدرد اسلام و مظلومین نخورن، بدرد جرز دیوار میخورن، پس کی قراره حاکمان عرب علیه اسرائیل موضع بگیرن؟