طبق ادعای یک روزنامه آمریکایی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به دولت آمریکا برای پذیرش نقش حاکمیتی در غزه بعد از اتمام جنگ چراغ سبز نشان داده است.

محمود عباس

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شده محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به دولت آمریکا برای پذیرش نقش حاکمیتی در غزه بعد از اتمام جنگ چراغ سبز نشان داده است.

با وجود این، روزنامه آمریکایی نوشته محمود عباس گفته در صورتی حاضر به پذیرش چنین نقشی است که آمریکا به یک راهکار دو دولتی تمام‌عیار برای پایان دادن به درگیری‌های اسرائیل-فلسطین پایبند باشد.

حسین الشیخ، دبیر کل سازمان آزادی بخش فلسطین به این روزنامه گفت که هفته گذشته با آنتونی بلینکن صحبت کرده است. او گفت تشکیلات خودگردان به دنبال تعهدی از دولت آمریکا است که نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی را شامل شود.

حسین الشیخ همچنین اضافه کرد سران تشکیلات خودگردان به دنبال دیدن طرحی جدی از آمریکایی‌ها هستند که اسرائیل را به پایبندی و تعهد به راهکار دو دولتی ملزم کند.

از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه سی و چهار روز می‌گذرد. در این حملات، ۱۰۵۶۹ نفر شامل ۴۲۳۷ کودک، ۲۸۲۳ زن و دختر و ۶۳۱ سالمند شهید شدند؛ علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره بیش از ۳۰۰۰ مفقود و ۲۶۰۰۰ شهروند فلسطینی مجروح ثبت شده است.

آمریکا و غرب همسو از این حملات رژیم اسرائیل حمایت کرده‌اند. با وجود آنکه بسیاری از نهادهای کمک‌رسانی و بهداشتی سازمان ملل درباره وضعیت انسانی وخیم غزه هشدار داده‌اند، آمریکا و کشورهای غربی با حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی هستند آتش‌بس در غزه تنها به نفع حماس خواهد بود.

وزرای خارجه گروه هفت از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای گفتند از وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه حمایت می‌کنند اما از درخواست برای آتش‌بس خودداری کردند.

تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی تحت تاثیر عملیات نظامی و رژیم صهیونیستی در ماه گذشته آواره شده‌اند و از محل زندگی خود در غزه فرار کرده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی هیچ یک از این موارد را در نظر ندارد و مدام بر این نکته تاکید می‌کند که جنگ را تا زمان نابودی کامل حماس ادامه می‌دهد.

کد خبر 805979
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    4 11
    محمود عباس عددی نیست. بعد از جنگ ، محمود عباس باید محاکمه و مجازات گردد
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      2 0
      اینکه عددی هست یا نیست رو اجازه بدید ملت فلسطین تعیین کنند ، عجیبه شما کاتولیک تر از پاپید، الان اینکه ما اینجا از ایران توی امنیت بشینیم برای مردم یه کشور دیگه تعیین تکلیف کنیم اخلاقیه؟ انسانیه؟ مدنیه؟امیدوارم مردم فلسطین یه روزی رنگ صلح ، آرامش و امنیت رو ببینند و بقیه دست از سرشون بردارن، چه دوست و چه دشمن.
  • جان به لب IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    4 6
    یه چراغ سبزی نشونت بدم ... تو بر خرابه های زندگی جنگجویان باشرف نخواهی ایستاد،که اگر چنین شد باید به همه چیز شک کنیم،و راهی دگر گزینیم.
  • araz IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    7 7
    ببینید رئیس فلسطین هم از دست حماس به سطوح اومده وحمایت نمیکنه اونوقت ایران کاسه داغ تر ازآش شده این وسط
    • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      4 9
      شما هنوز بلد نیستی "ستوه" رو درست بنویسی لطفا تحلیل بی پایه و اساس نکن!!
    • بهنام IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      7 5
      تو معلم دیکته کی بودی نمکدون
    • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      3 9
      خوبه یه دیکته ای هم نمیتونی بنویسی ادعای همه چیزدانی هم میکنی . عجبااا ببند شو از شنبه برو کلاس اول
    • رضا IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      1 8
      انسان بایدشرف داشته باشه که خیلیاندارن یکیش تو،ضمنا این ابومازن بهاییه
    • US ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      1 0
      صلوات بفرستید
  • فرشاد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    4 8
    محمود و بایدن نمی توانند خودشان را بشویند کجا اینها می نوانند حکومت بی نقص داشته باشند.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    7 5
    به نظر من تنها راهکار خاتمه درگیری ها همین دو کشور ه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      1 1
      هرچی تو بگی
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    1 1
    محمودعباس اگرغیرت داشت باوزیرامورخارجه آمریکا دیدارودست نمی داد درحالیکه برسر مردم غزه اسرائیل ازبمب های آمریکایی می ریزد
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 1
    محمود عباس خائن
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون چرا جرات تجاوز و حمله به کره شمالی را ندارند. ساخت بمب اتمی در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط واجب است. اسرائیل در جنگ غزه از انواع بمب های ممنوعه ساخت آمریکا و هم غرب استفاده می کند سوال اینجاست که پس چرا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب نمی شود. آمریکا شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است. غرب شریک جرم کشتار وحشیانه مردم فلسطین و غزه است. رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مشغول نسل‌کُشی فلسطینیان است. ‌رژیم صهیونیسیتی سگ هاری است که پروژه‌های آمریکا را اجرایی می‌کند. رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا بزرگترین نسل کشی جهان در دهه های اخیر را ثبت کرد. غزه آزمونی برای آزمایش وجدان بشریت است/ لکه ننگ هرگز از پیشانی آمریکا پاک نخواهد شد. آمریکا جنایتکار دیگر نمی‌تواند اسرائیل را نجات دهد. اروپا جنایتکار دیگر نمی‌تواند اسرائیل را نجات دهد. آمریکا و غرب به همراه سازمان های بین المللی از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در فلسطین بودن و هنوز هم هستند.