نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد آمریکایی مسلح از نوع MQ-۹ را در آسمان آب‌های منطقه‌ای یمن رهگیری و سرنگون کرده است.

پهپاد آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از شبکه المسیره نوشت: یحیی سریع گفت که این پهپاد در حال انجام اقدامات خصمانه و جاسوسی در آسمان یمن در راستای حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی بود که توسط پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن و با سلاح مناسب شکار شد.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن بر حق مشروع خود برای دفاع از کشور و مقابله با همه تهدیدات خصمانه تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: این تحرکات خصمانه، نیروهای مسلح یمن را از ادامه عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت فلسطین باز نخواهد داشت.

پهپاد MQ۹ Reaper آمریکایی برای ترور خائنانه فرمانده سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید ابومهدی المهندس و همرزمانشان، مورد استفاده قرار گرفت.

ارزش این پهپاد آمریکایی تقریباً ۱۶ میلیون دلار تخمین زده می شود و یکی از بهترین پهپادهای آمریکا محسوب می‌شود.

پهپاد مزبور می‌تواند بیش از ۲۷ ساعت مداوم پرواز کند، سرعت آن حدود ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است و می تواند ۱۷۴۰ کیلوگرم مهمات حمل کند و برد پروازی آن به ۶۰۰۰ کیلومتر می رسد.

آموزش عملیات MQ-۹ در ارتش آمریکا یک سال کامل طول می کشد و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که پنتاگون از ۲۰۱۱ تنها ۱۲ فروند از این پهپاد را از دست داده است.

انهدام این پهپاد توسط نیروهای مسلح یمن نشان از قدرت بالای پدافندی مقاومت یمن دارد.

کد خبر 805837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ماشاالله انصارالله