چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

به علت تمرکز بازار بر سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا قیمت جهانی طلا در معاملات امروز کاهش یافت.

شمش طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، قیمت طلا برای سومین جلسه متوالی در معاملات امروز کاهش یافت زیرا بازار بر اظهارات جرم پاول، رئیس فدرال رزرو متمرکز شده است.

در عین حال، قیمت پالادیم به کمترین رقم ۵ سال گذته رسیده است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۴ دلار و ۵۶ سنت کاهش ۱۹۶۴.۸۹ دلار فروخته شد.

ادوارد گاردنر، اقتصاددان ارشد بازار گفت، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن کاهش یافته زیرا این گمان وجود دارد که درگیری در غرب آسیا به سایر کشورهای این منطقه کشیده نخواهد شد.

«واکنش قیمت طلا بسیار به نوع نگاه بازار به اظهارات پاول بستگی دارد.»

ارزش شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافته و فلزهای گران‌بها که با دلار قیمت‌گذارای می‌شوند برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر می شود و این امر از جذابیت طلا می‌کاهد.

تعدادی از مقامات فدرال رزرو دیروز با لحن متعادلی در تصمیم‌گیری بعدی فدرال رزرو صحبت کردن اما تاکید داشتند تمرکز بیشتر بر روی آمارهای اقتصادی بیشتر و تاثیر سوددهی اوراق قرضه بلندمدت است.

جرم پاول، رئیس فدرال رزرو فردا سخنرانی دارد.

گاردنر افزود: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که فدرال رزرو در سال آینده زودتر از انتظار بازار نرخ بهره را کاهش دهد... کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در آینده، تقاضا برای طلا را افزایش خواهد داد.»

هرچه نرخ بهره کاهش یابد بر جذابیت طلا به عنوان دارایی‌های بدون بهره افزوده می‌شود.

ارزش پالادیوم به پایین‌ترین میزان از اکتبر ۲۰۱۸ رسیده و ارزش پلاتین هم ۱.۲ درصد افت کرده است. هر ۲ فلز در دستگاه‌های کنترل‌کننده آلایندگی در خودروها استفاده می‌شوند.

کد خبر 805798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha