چند خبر خوش و چند روایت از خرده‌مهربانی‌هایی که این روزها در گوشه‌وکنار کشورمان می‌بینیم و می‌توانند از یک روز بد، یک روز خوب بسازند.

خوش خبر

به گزارش همشهری آنلاین یکی از خبرهای خوب این روزها اشتغال امن برای کولبرهاست.
همه ما درباره شغل کولبری و مشکلاتش شنیده‌ایم و کم و بیش در جریان آسیب‌هایی که کولبرها در مسیرهای ناامن می‌بینند، هستیم. چندی قبل خبری از تعبیه مسیرهایی امن برای عبور کولبرها منتشر شد و خبر دادیم که دولت پای این کار ایستاده و اتفاقات خوبی در انتظار کولبرهاست، اما امروز می‌خواهیم خبر شیرین‌تری بدهیم از بنیاد برکت و اقدام ارزشمندی که به نفع کولبرها و در روستاهای مرزی انجام داده. موضوع از این قرار است که بنیاد برکت با راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف، فرصت اشتغال برای جوان‌های کولبر را فراهم کرده تا فارغ از تمام سختی‌ها و دردسرهای کولبری، شغل امنی داشته باشند و به زندگی خود سروسامانی دهند. خوشبختانه به لطف این اقدام هوشیارانه و متعهدانه بنیادبرکت، حالا دیگر بسیاری از جوان‌های کولبر مشغول به‌کار شده و درآمد قابل‌توجهی هم دارند؛ آنقدری که حاضر شده‌اند قید کولبری را بزنند و از راهی بهتر کسب درآمد کنند. مثلا یکی از کولبرها اعلام کرده ماهی ۲۵میلیون تومان درآمد دارد و از اینکه مجبور نیست خطرات و مشکلات کولبری را به جان بخرد، بسیار راضی است.

میزبانی از افراد بی‌خانمان در مسجد
این درست که مساجد محل عبادت است و حرمت بالایی دارند، اما از طرفی، نباید از اثرگذاری مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی غافل شد و درهای مساجد را به روی مردم بست؛ اتفاقی که متأسفانه در بسیاری از مساجد دیده می‌شود. در چنین شرایطی، یک مسجد در تهران دست به کاری ارزشمند زده تا خانه خدا پناهی شود برای بی‌پناهانی که در این ایام سرد سال شب‌ها جایی ندارند تا سرشان را روی زمینی گرم بگذارند. مسجد جامع شهرک شهید آبشناسان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده: «توی این شب‌های سرد اگر کسی جایی برای موندن نداره و شب‌ها مجبوره بیرون بمونه، لطفا راهنمایی کنید بیان مسجد جامع شهرک شهید آبشناسان...؛ امکانات زیادی نداریم اما تونستیم حداقل جا، غذای گرم، حمام، آرایشگاه رایگان و... رو با کمک هم براشون فراهم کنیم.» واقعا جا دارد به متولیان، خادمان و همه کسانی که قدمی در تحقق این اتفاق مهم برداشته‌اند، دست‌مریزاد بگوییم و امیدوار باشیم به تداوم و گسترش خدمات اجتماعی بزرگ توسط خانه‌های خدا.

بیشتر بخوانید:

حمایت از طب ایرانی
گیاهان دارویی از گذشته‌های دور در حوزه سلامت اهمیت بالایی داشته‌اند و کشور ما هم پر از گیاهان دارویی مرغوب است و خوشبختانه قرار است این نعمت خدادادی جدی‌تر گرفته شود، چون وزیر بهداشت گفته از حوزه طب ایرانی، گیاهان دارویی و کاربرد آنها در درمان بیماری‌ها حمایت جدی خواهد کرد. ۱۳۴شرکت دانش‌بنیان و ۳۳مرکز رشد و پارک علم و فناوری در حوزه کاربرد گیاهان دارویی در کشور فعال هستند. البته با توجه به وفور نعمتی که در این حوزه شامل حال کشور ما شده، هنوز جای کار هست. پس اگر مایلید در زمینه محصولات سنتی و گیاهی شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنید، خیالتان تخت! وزارت بهداشت گفته از تجاری‌سازی و عرضه داروهای گیاهی در داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها حمایت می‌کند؛ البته داروهای گیاهی‌ای که به تأیید سازمان غذا و دارو رسیده باشند.

کد خبر 805731
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha