معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل پل جهتی پروژه اتصال بزرگراه نواب به شهید تندگویان خبر داد و گفت که امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح آن باشیم.

پروژه تقاطع نواب- تندگویان

به گزارش همشهری آنلاین؛ شهرداری تهران بزرگترین و مهمترین پروژه ترافیکی پایتخت را در نقطه جنوبی شهر یعنی نقطه اتصال محورهای بزرگراهی نواب و تندگویان اجرایی می‌کند چرا که نبود اتصال میان این دو معبر سبب شده بود تا شهروندان ساعت‌ها در ترافیک بمانند و پس از طی مسافت طولانی از میدان بهمن عبور و به نواب یا بالعکس وارد شوند. ترددی که ترافیک میدان بهمن را افزایش می‌داد و سبب نارضایتی شهروندان شده بود.

اواخر سال ۹۹ پروژه اتصال بزرگراه‌های تندگویان و نواب کلید خورد اما اقدام خاصی صورت نگرفت تا این که با پیگیری‌های مدیت شهری ششم پروژه عملیاتی شد. آن طور که هادی حق بین عنوان کرده: « این تقاطع ۳ سطحی شامل یک زیرگذر از سمت میدان بهمن به طرف بهشت زهرا، یک تراز همسطح که ادامه پروژه بزرگراه نواب را به بزگراه شهید تندگویان متصل می‌کند و یک پل جهتی که از سمت نواب به سمت بعثت و میدان بهمن است.»

او افزود: « این پروژه، معارضان رو سطحی و زیرسطحی (مانند تیرهای برق و ...) دارد که بزرگترین معارض آن برطرف شده است و کارهای عمرانی همچنان پیش می رود.»

گره کور ترافیکی این بزرگراه جنوبی تهران باز می شود | اتصال بزرگراه نواب به شهید تندگویان

او با بیان این که یکی از ویژگی‌های پروژه وجود زیرگذر است، تاکید کرد: «زیرگذر در این پروژه سه سطح دارد و خاکبرداری آن صورت گرفت و عملیات فینیشینگ و فیسینگ کار هم از ۱۰ روز آینده شروع می‌شود.»

بازگشایی مسیر در ۳ فاز

معاون فنی و عمران شهردار تهران در ادامه با اشاره به این که در تقاطع حداقل در۳ فاز امکان بازگشایی مسیر وجود دارد، گفت: «به دلیل معارضان ترافیکی باید انحراف ترافیکی محور را انجام دهیم تا بتوانیم پایه‌های پل جهتی را تکمیل کنیم که امیدواریم نهایتا تا ۴۰ روز دیگر این کار انجام شود.»

به گفته او با این کار مسیر نواب به سمت بهشت زهرا به مسیر اصلی خود برگشته و گره ترافیکی رفع می‌شود. حق بین در پایان تاکید کرد: « پیش بینی می شود که هزینه تمام شده این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان باشد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم پل جهتی را زیر بار ترافیکی ببریم. چرا که با افتتاح آن بار ترافیکی میدان بهمن که دور برگردان آن وضعیت مناسبی ندارد، کاهش می یابد.»

کد خبر 805689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    پل رو گذر صدر به امام علی به اتوبان اصلی باعث شده دو مامور در دو طرف جلوی خودروها رو بگیرن و نیم ساعت تاخیر به همراه داره یک پل بلندتر برای جلوگیری از برخورد مسیرها در نظر بگیرید.
  • محمد IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    این مشکل رو سریع رسیدگی کنید چرا اینهمه برای ساختن یه کار یکماه یکسال مردم رو اسیر در ترافیک میکنید یا میکنن شاید برای گرفتن پول بیشتر یه پروژه یه ماهه رو یکسال معطل و طولانی میکنن
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    2 1
    گره های کور کلان شهر صنعتی اصفهان را کی باز می کند؟؟؟؟؟
  • US ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    در کشور های پیشرفته پل هوایی چند طبقه درست می کنند همین سیاست را شهردار تهران می تواند پیاده کند
  • سلام IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    چرا چینی ها در مدت چند هفته پل های عظیم میسازن، اما تو ایران همین پل که گفتید چندسال افتاد و باعث ترافیک بیشتر شده
  • سرباز گمنام IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 0
    درود بر مسئولین گرامی و همیشه زحمت‌کش همین عکس هوایی ، صد و پنجاه متر به سمت اتوبان‌نواب ، از خیابان یارجانی (دسترسی‌محلی‌جوادیه) مابین کوچه [شهید یوسف‌گَزیان و شهید داریوش‌اسدی] متاسفانه یک پله.ای از قدیم ساخته شده (پلاک ۲۱)که پاتوق سارقین و فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر شده از صبح تا شب هم مزاحم ناموس مردم هم میشن.. بارها هم همون نقطه خفت‌گیری اتفاق افتاده! از ریاست و بازرسین محترم شهرداری / کلانتری۱۱۷ / و... عاجزانه خواهشمندیم دستور تخریب اون سازه غیرمفید رو صادر بفرمائید تا شاهد آسایش و آرامش و امنیت بیشتری باشیم. از طرف یک سرباز گمنامِ آقا امام زمان🌷 خداوند یار و یاورتان سایه مقام معظم رهبری مستدام باد.