سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهر تهران از تکمیل و بهره برداری پارکینگ‌های جدید برای تهران خبر داد و گفت: به نظر ساخت ۲ پارکینگ اوایل زمستان و ۲ پارکینگ دیگر هم اواخر سال ساخت عملیاتی می شود.

پارکینگ در تهران

به گزارش همشهری آنلاین؛ روزانه بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو در تهران تردد می کنند که بنا به گفته های سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران این در حالی است که معابر پایتخت ظرفیت پذیرش تنها ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارد. وجود این حجم از خودرو در کلان شهری چون تهران زمانی به یک چالش تبدیل می شود که این شهر با کمبود فضای پارک خودرو یا همان پارکینگ دست و پنجه نرم می کند. پارک دوبل و سوبل، پارک زیر تابلو پارک ممنوع و ... نتیجه همین کمبود است که در بسیاری از موارد هم سبب نزاع های خیابانی می شود. مدیریت شهری برای خروج تهران از زیر چرخ خودروها و تبدیل آن به شهر انسان محور، درصدد کاهش تردد ماشین ها است و از این رو تامین پارکینگ در شهر را با جدیت پیگیری نمی کند. سیاستی که گویا تسلیم مطالبه شهروندان شده و ساخت پارکینگ مشارکتی (سرمایه گذار) در دستور کار قرار گرفته و به گفته مسعود حق لطفی سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهر تهران ۳ پارکینگ در حال ساخت است که اواخر پاییز پارکینگ‌ها مینابی و جوادیه بهره برداری می شوند.

تهران نیازمند ۳۰ هزار پارکینگ برجی

این مقام مسئول در تشریح برنامه های ساخت پارکینگ تاکید کرد: «تهران به حدود ۳۰ هزار دستگاه پارکینگ برجی (پارکینگ فلزی طبقاتی تمام اتوماتیک) است. سازمان ترافیک امسال ساخت ۱۳ دستگاه پارکینگ در دستور کار داشت که در حال حاضر قرارداد ۴ پارکینگ با مجموعه سازمان حمل و ترافیک شهرداری تهران امضا شده و مهندسان در حال طراحی آن هستند و به نظر ساخت ۲ پارکینگ اوایل زمستان و ۲ پارکینگ دیگر هم اواخر سال ساخت عملیاتی می شود.» به گفته او این پارکینگ ها در مدت ۱۰ ماه ساخته و بهره برداری خواهند شد. ۹ دستگاه پارکینگ دیگر هم توسط سازمان ترافیک پیگیری خواهد شد.

گود میلاد پایدار سازی می شود

پروژه پایدار سازی گود میلاد هم موضوع دیگری بود که حق لطفی به آن اشاره و عنوان کرد: «این پروژه هم کاربرد پایدارسازی دارد و هم کاربرد تامین پارکینگ برای محوطه برج میلاد. بنابراین با طراحی صورت گرفته پارکینگی با ظرفیت حدود ۴۵۰ دستگاه خودرو در آن ساخته و ۶ تا ۷ ماه دیگر بهره برداری می شود.»

کد خبر 805585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha