مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین اجلاس بین‌المللی کلان شهرهای جهان، متروپولیس دوشنبه با هدف چالش‌های عرصه مدیریت شهری و استفاده از تجارب مشترک در مشهد آغاز شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون وزیر کشور در مراسم آغاز این اجلاس گفت: حوادث طبیعی یکی از مسائل عمده مدیران کشورهاست که با استفاده از فن آوری‌های جدید و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌توان مشکلات ناشی از این حوادث را کاهش داد.

باقری حوادث ناشی از اقدامات بشر از جمله جنگ‌ها را از دیگر مشکلات جهان امروز دانست و افزود: در برنامه‌های متروپولیس باید برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی نیز برنامه ریزی شود.

مسئول مدیریت بحران کشور با اشاره به حوادث طبیعی در ایران نیز گفت: به طور متوسط سالانه هزار حادثه غیر مترقبه در ایران روی می‌دهد که این حوادث از 5 تا 10 هزار میلیارد تومان خسارت بر جای می‌گذارد.

باقری افزود: برای مدیریت این حوادث طبیعی 139 مؤسسه، مرکز و سازمان خصوصی و دولتی در ایران متولی کاهش آثار بلایای طبیعی هستند.

وی گفت: این مراکز با گسترش زیر ساخت‌های لازم، افزایش اعتبارات دولتی، تدوین قوانین آموزش قشرهای مختلف مردم برای کاهش خسارت‌های بلایای طبیعی تلاش می‌کنند.

معاون وزیر کشور همچنین بر هماهنگی بیشتر مدیران کلانشهرهای دنیا برای تبادل تجربیات در زمینه کاهش آثار بلایای طبیعی تأکید کرد.

در این اجلاس سه روزه 130 نفر از اعضای متروپولیس از کلان شهرهای کشورمان و کشورهای کانادا، پاکستان، آلمان، اندونزی، فیلیپین و بعضی کشورهای آفریقایی با شرکت در کار گاههای آموزشی مسائل مختلف کلانشهرها به ویژه عوامل مؤثر در کاهش خسارتهای حوادث غیر مترقبه را بررسی می کنند.

مفاهیم و اصول مدیریت کاهش صدمات و خسارات در کلان شهرها، ابزارهای توسعه و پیاده سازی کاهش صدمات بلایای طبیعی و حساسیت ریسک و خطر در برنامه ریزی استفاده از فضاهای شهری و زمین عنوان این کارگاه‌های آموزشی است

کد خبر 80557

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز