نشست واکاوی نقش حقوق بین‌الملل بشردوستانه در خصوص فجایع غزه (نقض‌ها و راهکارها) امروز در ساختمان صلح هلال احمر برگزار شد.

زنان و نوزادان غزه

به گزارش همشهری آنلاین، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در این نشست با اشاره به نقض حقوق بشر در غزه اظهارداشت: در فلسطین گفتنی‌ها بسیار است و ماهیت جنایات انجام گرفته در غزه گسترده است.

وی افزود: جنایات رژیم منحصر به ۳۲ روز گذشته نیست و ۷۵ سال اشغال و تجاوز صورت گرفته و آوارگی ۷ میلیون و مصدومیت صدها هزار فلسطینی را به همراه داشته است.

۴۰ هزار شهید و مجروح در یک ماه ، تمام مفاد حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی  نقض شده است

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به نقض تمام مفاد حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا به جای محدود کردن جنگ تمام قد انواع حمایت‌ها را از اسرائیل داشته است.

غریب آبادی گفت: آیا اسرائیل در انجام جنایات تنها است؟! خیر تمام قد مورد حمایت آمریکا است و به جای محدود کردن جنگ تمام قد به انواع حمایت‌های نظامی، مالی، لجستیکی و … داشته است و آمریکا خودش در جنایت است ولی از دیگران می‌خواهد خویشتن داری کنند.

اختلاف بین سران صهیونیست بالا گرفت | این بار دیگر به تو...

بمب‌های هوشمند ۳۲۰ میلیون دلاری آمریکا در راه فلسطین اشغالی

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: آیا حق دفاع مشروع برای مردم مظلوم غزه است؟ این مردم ۷ دهه در محاصره، حبس و اشغال بوده‌اند. پیش از اقدامات حماس در ۷ اکتبر، صد هزار شهید و ۷ دهه اشغالگری وجود دارد. مردم فلسطین حق دارند متجاوز را از قلمروشان دور کنند.

وی اظهار داشت: ۴۰ هزار نفر شهید و مجروح در یک ماه اخیر و در کمتر از ۳۲ روز شده‌اند که ۷۰ درصد زنان و کودکان اند و این جنایات دردر جای رخ داده که آمریکا همیشه به بهانه دفاع از حقوق زنان علیه کشورها اقدام می‌کند.

وی افزود: در این مدت ۱.۵ میلیون نفر آواره شده‌اند و سلاح‌های ممنوعه توسط رژیم صهیونیستی استفاده شده است.

غریب آبادی با اشاره به اینکه از جامعه بین‌الملل نا امید هستیم، گفت: ولی انتظارمان از کشورهای اسلامی بسیار بالا است. اجلاس اضطراری در سازمان ملل هنوز برگزار نشده و این جای تعجب دارد و سازمان‌های بین المللی جلوی جنگ و نقض حقوق بشر را نگرفته‌اند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: رژیم صهیونیستی طی یک ماه گذشته انواع جنایات را در نوار غزه انجام داده که شامل جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل زدایی و پاکسازی نژادی و قومی است.

کد خبر 805295
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 1
    بیش از ۷۰ درصد ساکنان غزه به خاطر تجاورات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا آواره شده‌اند.
  • ناشناس IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 0
    آمار شهدا چرا با سرعت نور بالا میره ؟ یکجا مینویسه 5 هزار، یکجا میگه حدود 10 هزار ، الان این 70 هزار از کجا اومد ؟
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    برخورد دوگانه غربی ها جنایتکار نسبت به مسئله فلسطین مایه رسوایی مدعیان حقوق بشر شد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    برخورد دوگانه غربی ها جنایتکار نسبت به مسئله فلسطین مایه رسوایی مدعیان حقوق بشر شد
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    1 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل فلسطین وجود ندارد. 2 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل غزه وجود ندارد. 3 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل لنبان وجود ندارد. 4 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل سوریه وجود ندارد. 5 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل منطقه خاورمیانه وجود ندارد. 6 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل جهان وجود ندارد.