دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته سی‌ام بوندسلیگا روز جمعه (11 اردیبهشت) با دیدار بوخوم برابر هانوفر آغاز شد.

بوخوم در این دیدار قصد داشت با شکست هانوفر، خود را در دسته برتر نگه ‌دارد. اما در پایان نتیجه دیگری رقم خورد. این تیم با نتیجه دو بر صفر متوقف شد. دو گلی که هانوفری‌ها با ضربه سر به ثمر رساندند، چهارمین شکست خانگی بوخومی‌ها را آفرید و خواب باقی‌ماندن در دسته برتر را برای شاگردان مارسل کولر آشفته کرد. حال بوخوم ۲۸ امتیازی از آخر پنجم است و در بیم سقوط به دسته پایین‌تر غوطه‌ور، در حالی‌که هانوفر با ۳۵ امتیاز و رتبه ۱۱ جدول می‌تواند برای فصلی دیگر در دسته برتر برنامه‌ریزی کند.

تیم وولفسبورگ نیز با هنرنمایی ادین دزکو صدرنشینی خود را با اختلاف سه امتیاز از تیم دوم، بایرن مونیخ حفظ کرد. این بازیکن بوسنیایی‌تبار در طول ۱۲ دقیقه (۶۶، ۷۴ و ۷۸) سه بار توپ را با تور دروازه قهرمان نیم‌فصل بوندسلیگا آشنا کرد و گرافیته نیز با بیست‌وسومین گل خود در این فصل، تیر خلاص را به شاگردان رالف رانگنیک زد.

ماگات پس از برد ۴ بر 0 شاگردانش در برابر هوفن‌هایم، هدف تیمش را ادامه صدرنشینی و قهرمانی فصل نامید. 

تیم بایرن مونیخ که در هفته گذشته مربی‌اش کلینزمان را کنار گذاشت، در نخستین دیدار خود با مربیگری هاینکس، مونشن‌گلادباخ تدافعی را با نتیجه ۲ بر 1 به زانو درآورد و نشان داد که بدون ریبری، بازی‌ساز فرانسوی خط میانی خود نیز می‌تواند در کورس قهرمانی باقی بماند. گل‌های این تیم را آلتینتوپ و شواین‌اشتایگر به ثمر رساندند. تک‌گل مونشن گلادباخی‌ها را نیز دائمس از یازده متری خط دروازه و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

اشتوتگارت، تیم اکنون سومی بوندسلیگا، در دیدار خود در هفته سی‌ام، پس از ۵ پیروزی پیاپی، در برابر آرمینیا بیله‌فلد با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد.

دورتموندی‌ها نیز در فرانکفورت، آینتراخت این شهر را شکست دادند. دو گل دیرهنگام یوکر زیدان و گل به‌خودی حبیب بلاید از آینتراخت، ششمین پیروزی پیاپی را با نتیجه دو بر صفر برای این تیم به ارمغان آورد.

شالکه نیز در این روز با نتیجه 1 بر 2 به میهمانش، لورکوزن باخت.

کارلسروهه و انرژی کوتبوس نیز در دوئل قعرنشینان به نتیجه بدون گل بسنده کردند. کوتبوس با تک‌امتیازی که در این دیدار به‌دست آورد، به باقی‌ماندن در دسته برتر امیدوارتر شد.

تیم اف ث کلن به بحران خود پایان داد و با پیروزی بر تیم وردر برمن به فاصله خود با قعر جدول افزود. بازیکنان کلن عصر یکشنبه در حضور بیش از ۵۰ هزار تماشاگر در زمین خود، بازی نه چندان دلچسبی ارائه کردند، اما توانستند علیرغم برتری نسبی حریف در این دیدار با تک گل نوواکوویچ در دقیقه ۵۱ بازی، به سه امتیاز مهم دست یابند. 

یکی از دلایل مهم ناکامی تیم برمن در این دیدار، غیاب مهره‌‌های کلیدی این تیم از جمله دیگو و اوزیل در میانه میدان و هوگو آلمیدا در خط حمله بود. توماس شاف، سرمربی برمن پس از پایان این دیدار گفت: «این به هیچ وجه خوشایند نیست که ما تنها با ۱۶ بازیکن عازم کلن شدیم.»

دومین دیدار باقیمانده‌ هفته سی‌ام، میان تیم‌های هامبورگ و هرتا برلین برگزار شد که هر دو در رده‌های بالای جدول به سر می‌برند. هامبورگ می‌توانست در صورت پیروزی رقبای خود را پشت سر گذارد و برلین نیز این امکان را داشت که با پیروزی بر هامبورگ، به رده دوم جدول صعود کند، اما تساوی یک بر یک دو تیم پس از ۹۰ دقیقه، برای هیچ یک از آنها سودمند نبوده است.

بازیکنان هامبورگ با گل مارسل یانسن، مدافع جوان این تیم در دقیقه هشتم، نیمه نخست بازی را یک بر صفر به سود خود به پایان بردند. برلینی‌ها که در نیمه نخست حریفی همطراز بودند و فرصت‌های مناسبی برای زدن گل تساوی داشتند، در نیمه دوم با آن تازگی و تهاجم ۴۵ دقیقه نخست ظاهر نشدند، اما توانستد در دقیقه ۶۶ با شوت تماشایی کاچار از فاصله ۲۵ متری، به تساوی دست یابند و یک امتیاز کسب کنند.

به گزارش دویچه وله، در حال حاضر هرتا برلین با ۵۶ امتیاز پس از وولفسبورگ و بایرن مونیخ در رده سوم جدول جای دارد و هامبورگ نیز با ۵۴ امتیاز پس از اشتوتگارت، رده پنجم را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 80522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز