۳۶ سال پیش در چنین روزی رسانه‌های کشور از دستگیری یک کلاهبردار خبر دادند که باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شده بود. 

تقویم حوادث

همشهری‌آنلاین - گروه سرنخ: روزنامه کیهان در ۱۶ آبان ۶۶ در این باره نوشت: یکی از عاملین افزایش قیمت اتومبیل به اتهام ۸۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری دستگیر شد.

این شخص که بهمن نام دارد، پیش از دستگیری با طرح نقشه‌ای مبنی بر این که توسط بدهکارانش به قتل رسیده است، از همسرش خواسته بود که علیه عده‌ای به پلیس شکایت کند. به این ترتیب همسرش به دادسرای عمومی تهران رفته و مدعی شده بود که شوهرش بهمن که اقدام به معامله اتومبیل‌های گران‌قیمت می‌کند، ۲ هفته قبل از خانه خارج شده و تا کنون مفقود الاثر است و احتمالا کشته شده است. در ادامه ۵ نفر از دوستان بهمن بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

پس از تحقیقات مفصل از این افراد و خانواده بهمن، محرز شد که بهمن از سابقه‌داران در امر کلاهبرداری، سرقت، جعل و عبور و مرور غیر مجاز از مرز بوده و در چند مورد نیز از لباس افسری سواستفاده کرده است. بر همین اساس موضوع قتل منتفی و ماموارن برای دستگیری بهمن دست به کار شدند و او را در خانه یکی از اقوامش در نیاوران دستگیر کردند.

متهم در مراحل بازجویی اعتراف کرد که به دلیل بدهکاری زیاد نقشه قتل خود به دست بدهکارانش را کشیده تا ضمن مخفی شدن بتواند از کشور خارج شود.

تحقیقات ماموارن نشان داد: بهمن و چندنفر از دوستانش که از بنگاه‌داران معروف اتومبیل هستند، با تشکیل باندی نسبت به افزایش قیمت‌های اتومبیل برنامه‌ریزی می‌کردند. این عده برای مدتی مثلا اتومبیل بنز ۱۹۰ می‌خریدند و سپس با بالا بردن قیمت‌ها، آنها را به فروش می‌رساندند و مدتی بعد این طرح را در مورد نوع دیگری از اتومبیل به کار می‌بردند.

بنا به گفته‌ها، این عده در بالا بردن قیمت پیکان صفر کیلومتر و اتومبیل‌های خارجی نقش عمده‌ای داشته‌اند.

کد خبر 805123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یونس IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    پس ریشه اش رو اون موقع زدن،الان فقط حبابه!