نیروهای آمریکایی که چند سال پیش در عراق و سوریه حضور داشتند با مشکلات روانی و گاها جسمانی غیرعادی روبه‌رو شده‌اند.

نيويورك تايمز

گروه دیپلماتیک- همشهری آنلاین: روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا نوشته،‌ نیروهای نظامی آمریکایی که چند سال پیش در عراق و سوریه حضور داشتند با مشکلات روانی و گاها جسمانی غیرعادی روبه‌رو شده‌اند که سلامت آنان را به‌طور جدی تهدید می‌کند. گرچه پنتاگون در این باره سکوت کرده اما تحقیقات حاکی از آن است که بسیاری از نیروهای آمریکایی که در عملیات های مقابله با داعش در سال‌های 2016 و 2017 حضور داشتند با کابوس‌های شبانه، حملات پانیک، افسردگی و در موارد معدودی توهم و مشکلات جسمانی به آمریکا بازگشته‌اند و تعداد قابل توجهی از آنها در نهایت بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌ یا تلاش کرده‌اند که خود را از بین ببرند.

مصاحبه با بیش از 40 کهنه سرباز آمریکایی و خانواده‌های آنها در 16 ایالت نشان داده که اغلب نیروهای نظامی پس از بازگشت از جنگ حداقل چند بار تلاش کرده‌اند تا خودکشی کنند.

گرچه در دستورالعمل اغلب تسلیحاتی که در جنگ با داعش استفاده شده هیچ اشاره‌ای به عوارض جانبی توپخانه ها برای سربازان آمریکایی نشده اما به‌گفته کارشناسان انفجارهای توپخانه های استفاده شده به اندازه‌ای قوی بوده که یک گلوله 100 پوندی را به طول 15 مایل پرتاب کرد و هر شلیک ضربه‌ای جدی به بدن اعضای خدمه شلیک‌کننده وارد کرده است بدون اینکه درباره عوارض روانی و جسمانی چنین ضرباتی به سربازان هشدار داده شده باشد.

در نهایت، سکوت پنتاگون در این باره سربازان و فرماندهان آمریکایی را وادار کرده تا خود به‌دنبال دلایل مشکلاتشان باشند.

در گزارش نیویورک‌تایمز آمده که بسیاری از سربازان آمریکایی تلاش کرده‌اند تا خود را حلق‌آویز کرده یا با ابزاری مانند چاقو به حیات خود و رنج‌هایشان پایان دهند.

کد خبر 805101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha