سرپرست سابق باشگاه استقلال در گفت و گویی پاسخ علی خطیر مدیرعامل آبی ها را داد.

حجت کریمی

به گزارش همشهری آنلاین جمعه گذشته علی خطیر در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و اعلام کرد علیه مدیرعامل سابق این باشگاه شکایت کرده است. اظهارات خطیر در نگاه اول حواس‌ها را متوجه علی فتح‌الله‌زاده کرد اما مشخص شد که منظور او حجت کریمی بوده است. دلیل اینکه نگاه‌ها به سمت فتح‌الله‌زاده چرخید این بود که خطیر از واژه مدیرعامل سابق باشگاه استقلال استفاده کرده بود در حالی که حجت کریمی در طول دوران فعالیتش در باشگاه استقلال همواره به عنوان سرپرست در این باشگاه امورات را در دست داشت. با محرز شدن اینکه منظور علی خطیر کسی جز حجت کریمی نبوده، سرپرست سابق باشگاه استقلال نیز در مقابل اظهاراتی که علی خطیر کرده سکوت نکرد و صحبت‌های تازه‌ای درباره این ماجرا به زبان آورد. گفت‌وگوی ما با حجت کریمی نیز حول این محور است.

چند روز پیش علی خطیر در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و اعلام کرد از شما شکایت کرده است. البته نامی از شما نیاورد اما به سرعت مشخص شد که منظورش شما بودید.
به هر حال همه فهمیدند که منظور او من بودم و به همین دلیل جایز نیست در مقابل رفتاری که این شخص انجام داده سکوت کنم. اولاً که من در تمام دورانی که برای باشگاه استقلال کار کردم شفاف بودم و اجازه ندادم ابهامی در زیرمجموعه من باقی بماند. دغدغه من از روزی که باشگاه استقلال را در دست گرفتم همین مسائل مالی بود و قصد داشتم دست کسانی را که از برند باشگاه استقلال به نفع خودشان بهره‌برداری کرده‌اند از این باشگاه کوتاه کنم که موفق هم بودم. اصلاً من انتخاب شدم که همین موارد را کنترل کنم.
این برای اولین بار است که یک مدیر در باشگاه استقلال بحث شکایت از مدیر سابق را مطرح می‌کند که این جای شگفتی دارد. آیا از لحاظ قانونی ممکن است که شکایتی علیه شما مطرح شود؟
می‌ترسند من به استقلال برگردم، به همین دلیل این بازی را راه انداخته‌اند. دوست دارند علیه من جوسازی کنند اما نه در سلامت کاری خودم شک دارم و نه افرادی که با من در استقلال کار کردند. بروید اسناد و مدارک را بررسی کنید، خودتان به این نتیجه می‌رسید که من در زمان مدیریتم برای باشگاه چه کار کرده‌ام. گفته شکایت می‌کنم؛ اشکالی ندارد. من هم حق دارم شکایت کنم چون وقتی امور باشگاه را در دست گرفتم ابهام‌های مالی زیادی از سوی مدیران سابق وجود داشت.
بابت چه موضوعاتی می‌توانید همان شکایتی که خطیر مدعی شده را علیه خودش مطرح کنید.
موضوع مهم‌تر از استراماچونی؟! شما بروید پرونده قرارداد استراماچونی را بررسی کنید ببینید ایشان با قراردادی که بست چه بلایی بر سر باشگاه درآورد؟ پدر استقلال را با آن قرارداد درآوردند و تا مدت‌ها ذهن همه مشغول ماجرای استراماچونی بود. سؤال من این است که آن موقع بحث حقوق بیت‌المال مطرح نبود که آن قرارداد یکطرفه به امضا رسید؟! یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار پول بی‌زبان به استراماچونی دادند. اگر بنا به پاسخگویی باشد این شخص باید پاسخگوی قراردادی باشد که با استراماچونی منعقد کرد. باور کنید نمی‌خواهم حرف بزنم. من باشگاه استقلال را دوست دارم و می‌بینم که الان تیم به لطف خدا نتیجه گرفته و دوست ندارم با حرف‌هایم حاشیه‌ای ایجاد کنم ولی زمانی که می‌بینم بیرون گود نشستم و حرفی نمی‌زنم، آن وقت می‌آید این طور علیه من جوسازی می‌کند، نمی‌توانم سکوت کنم. به خاطر حفظ آرامش استقلال خیلی چیزها را نمی‌گویم.
قرارداد شفر را هم خطیر منعقد کرده است.
آن قرارداد هم قابل پیگیری است. آخرین پولی که باشگاه استقلال به شفر داد ۶۰۰ هزار یورو بود. چه طور شد که آن حجم پول به این مربی داده شد؟!
در ماجرای پرداخت بدهی سیلوا آیا اهمالی از طرف شما انجام شد؟
هیچ اهمالی نداشتیم. با سند و مدرک حرف می‌زنم. بزودی همه اسناد را رو می‌کنم تا مشخص شود چه کسی راست می‌گوید. در ماجرای سیلوا هیچ کمکی نشده است.

کد خبر 805049
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    11 3
    هی هی حالا شروع کردید واسه حاشیه سازی ای لنگی ها
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    3 10
    مشکل این مدیر و اون مدیر نیست سیستم کیسه جوری هست که از بازیکن گرفته تا مربی و مدیر و کل تاریخچه باشگاه با جعل و فساد اداره شده منحل کردن کیسه زباله تنها راه پاکسازی فوتبال است
    • رسولی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      1 1
      خجالت بکش کارهای غیر قانونی خودشونه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    2 4
    آقای کریمی دست از سر استقلال بردار تو مرد بودی بدهی استرا را زمان حاج فتل میدادی نه اینکه بعد از اینکه اخراجش کردند یک آدم باسواد اومده داره باهمه مشکلات و بدهی هایی که امثال شما مدیران بی کفایت ایجاد کردید را مرتفع میکنه خواهشا چوب لای چرخش نذارید
  • رسولی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    4 7
    پرسنل استقلال نباشد فوتبال پاک میشودافراد میرون این باشگاه خود بخود عوض میشن خدا کنه بره لیگ یک
  • کیان IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    6 1
    نمی دانم چرا دولت دست از سر استقلال بر نمی دارد استقلال را به صاحبان اصلیش یعنی هواداران برگرداندن تا خود هواداران هیئت مدیرها و مدیر عامل را انتخاب کنند و در قبال دادن مسئولیت به آنها حساب کشی کنند تا دیگر استقلال اینطور بدهکار هر کس و تاکسی نباشد اگر استقلال را به هواداران بسپارند نه تنها تمام دهی استقلال پرداخت می شود بلکه در آمد زایی هم خواهد کرد استقلال باشگاه فقیری نیست بلکه نسبت به همه باشگاه ها ثروتمند تر است دارایی های استقلال را به استقلال. برگرداندن. تا ملت شاهد یک باشگاه کاملا حرفه ای پویا و درآمد زا باشند ده سال است که دولت هر بلایی میخولچاسته بر سر استقلال آورده انتصاب مدیران ضعیف و نالایق استقلال را فلج کرده تمام مدیرانی که وزارت ورزش برای استقلال برگزیده اگر در یک چرخ گوشت بریزند یک مدیر لایق از آن در نخواهد آمد استقلال را دولت رها سازد تا هواداران آستین بالا زده و کلیه بدهی ها صاف و صاحب ثروتی شود که بزرگترین یچباشکاه های جهان حسرتش را بخورند
  • شاهرخ گچساران IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    3 1
    با عرض سلام چرا رسانه های کشور فقط دنبال حاشیه سازی هستند در حالی که آنها باید پشتوانه ای برای تیم ها باشند کارشون شده حاشیه فقط هر روز دو نفر را مقابل هم قرار میدن اگه برای جذب مخاطب این کارو میکنید هیچ هوادار فوتبالی این حاشیه ها رو دوست نداره . بابا از چند تا کارشناس فوتبالی بخوابد بازی تیم ها رو تو لیگ نقد بررسی کنند رو نقاط ضعف تیم ها رو بگن نقاط قوتشون رو بگن یه را ه کار بدهند رسانه های ما همیشه صحنه در گیری و جنگ هستند
  • علی IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    3 4
    با رفیقات در فدراسیون صبر کردید از آسیا حذف شدیم بعد رفتی وام گرفتی پول استرا را دادی حالا دم از کار کردن میزنی ، خطیر یکی از صادق ترینها است که در این پنجاه سال عمرم دیدم
  • رضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 2
    مشکل از استقلال نیست ...
  • حریری IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 0
    اینهمه چالش برای مدیران عامل استقلال یا پرسپولیس هست چرا افراد سر و دست میشکنند که مدیر عامل باشند جوابش معلومه اینهمه ضرر و زیان به بیت المال زدن یکیشان باز خواست شده پس برای همشون نون آب فراوان داره
  • شاهین از اهواز IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    2 1
    استقلالی شانس ندارند اما هر کی میاد خوب پول خرج میکنه.استرا ۱/۷۰۰ دلار،شفر ۶۰۰ هزار یورو سیلوا ؟؟؟؟ و دروازه بان سوم ۱۲ میلیارد، پیشنهاد به بیراوند ۹۰ میلیارد،وووو بعد بازیکن هاشون هم گریه میکنن میگن هیچ. هیچ پولی نیست اما تخفیف های چند میلیاردی میدن ولی زیر میزی میگیرن.. خب دلیل هم داره.وقتی مدیر عامل فرق سرپرست با مدیرعامل را نمیداند میخای از باشگاه داری چیزی بداند؟
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 1
    لنگی ها شروع کردند به حاشیه سازی برا استقلال