سرمربی انزلی‌چی‌ها هم بابت تیمی که تشکیل داده، مورد تمجید رسانه‌ها و کارشناسان قرار می‌گیرد؛ هرچند خودش معتقد است آنها در ادامه لیگ کار سختی خواهند داشت.

مهدی تارتار

همشهری آنلاین، امیرحسین اعظمی - فریادهای مهدی تارتار در ورزشگاه نقش‌جهان، آخرین پرده از یک نمایش جذاب توسط ملوان بود. قوهای انزلی بعد از متوقف‌کردن پرسپولیس، در اصفهان دست به‌کار بزرگی زدند و سپاهان را با 3گل شکست دادند. حالا آنها تیم سوم جدول هستند؛ جایگاهی که ملوان با آن غریبه بود ولی با شایستگی در این رتبه قرار گرفته است. حالا سرمربی انزلی‌چی‌ها هم بابت تیمی که تشکیل داده، مورد تمجید رسانه‌ها و کارشناسان قرار می‌گیرد؛ هرچند خودش معتقد است آنها در ادامه لیگ کار سختی خواهند داشت و حفظ این روند برای ملوان بسیار مهم و حیاتی است. گفت‌وگوی همشهری با سرمربی ملوان را می‌خوانید.

  • خودتان تصور می‌کردید سپاهان را در اصفهان شکست بدهید؟

من قبل از بازی با پرسپولیس گفته بودم که از این تیم و سپاهان ترسی نداریم و می‌خواهیم فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. ما ثابت کردیم که می‌توانیم شجاعانه و بدون ترس مقابل این دو تیم بزرگ و مدعی فوتبال بازی کنیم. حالا باید مراقب تیم‌های پایین‌تر از خودمان باشیم و دچار غرور نشویم، چون ممکن است شرایطی که برای سپاهان و پرسپولیس رقم خورد، برای ما اتفاق بیفتد. ما نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم.

  • قبل از شروع فصل، زمان کمی برای جمع‌کردن تیم داشتید و به‌نظر می‌رسد روزهای سختی را هم پشت سر گذاشته‌اید؟

بله، کار ما سخت بود و باید از مدیریت باشگاه ملوان و در رأس آنها از آقای آرش فهمیده تشکر کنم. وقتی به انزلی آمدم، بدون ثبت قرارداد کارم را شروع کردم چون نمی‌خواستم به‌خودم فکر کنم و آن زمان هم گفتم اگر تیم خوبی بسته شد، قراردادم را امضا می‌کنم چون دوست نداشتم با آبروی خودم و ملوان بازی کنم. حالا خوشحالم که همه به ملوان احترام می‌گذارند و این خیلی باارزش است. از طرفی با این نتایج باعث خوشحالی مردم انزلی و هواداران ملوان شدیم که این بسیار باارزش است.

  • پیش‌بینی شما از ادامه این مسیر و آینده ملوان چیست؟

حالا همه تیم‌ها طور دیگری به ملوان نگاه می‌کنند و قطعا انگیزه زیادی خواهند داشت تا مقابل ما نتیجه بگیرند. ادامه این روند خوب برای ما بسیار مهم و حیاتی است و باید دوبرابر قبل تلاش کنیم و زحمت بکشیم.

  • تیم را در نیم‌فصل تقویت می‌کنید؟

خدا را شکر ملوان به جایگاهی رسیده که خیلی از بازیکنان پیغام می‌دهند که در نیم‌فصل به‌عنوان بازیکن سرباز یا سهمیه عادی به تیم ما بیایند و این بسیار باارزش است. قطعا ما تیم را در نیم‌فصل تقویت خواهیم کرد.

  • برخی معتقدند شما در ذوب‌آهن تفکر تدافعی داشتید ولی حالا ملوان فوتبال تهاجمی را به نمایش می‌گذارد. در این مورد صحبت می‌کنید.

ذوب‌آهن مثل ملوان هوادار ندارد. در ضمن شرایط هر تیمی با تیم دیگر متفاوت است. ملوان خاطره خوبی از مربیان غیربومی نداشت و در ابتدا کارمان سخت بود ولی در ادامه شرایط را تغییر دادیم. من در شرایطی به ذوب‌آهن رفتم که این تیم چهاردهم شده بود و با تفاضل گل در لیگ برتر مانده بود. سال اول هفتم و سال دوم نهم شدیم و این در حالی است که مصدومیت بازیکنان به‌شدت به تیم ما ضربه زد. سال دوم بودجه باشگاه محدود و سقف قراردادهای ما 5میلیارد تومان بود ولی امسال بودجه باشگاه ذوب‌آهن دوبرابر شد و قراردادها هم به 12میلیارد رسید. اتفاقا این افزایش بودجه خوب است و من برای ذوب‌آهن و همکار خودم آقای ربیعی آرزوی موفقیت دارم. زمانی که آنجا بودم باشگاه دنبال سهمیه نبود و فقط می‌خواستند یک رتبه خوب داشته باشیم ولی امسال بودجه ذوب‌آهن دوبرابر شده است.

  • ولی ربیعی در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که بودجه امسال ذوب‌آهن اندازه ملوان است.

اصلا اینطور نیست. سقف قرارداد ما در این فصل 7میلیارد است که آن هم شامل همه نمی‌شود و مبالغ برخی قراردادها حتی به 2یا 3میلیارد هم نمی‌رسد. با این حال، باشگاه در پرداختی‌ها منظم کار کرده و باید از مدیریت تشکر کنم.

  • در ذوب‌آهن توسط برخی تماشاگران هم اذیت شدید، درست است؟

من همیشه به هوادار احترام می‌گذارم، وقتی آنها راضی نباشند طبیعتا ناراحت خواهند شد اما به‌عنوان مثال در بازی با هوادار 2-3 جلو بودیم که برخی شعار دادند و این واقعا عجیب بود. این کار دیگر شیطنت بود. من خیلی از بازیکنان آکادمی باشگاه ذوب‌آهن را در لیگ بازی دادم و تا جایی که می‌توانستم به این تیم کمک کردم ولی برخی تماشاگرنماها حاشیه درست کردند که هوادار ذوب‌آهن نبودند.

  • کیفیت بازی‌های لیگ را در این فصل چطور ارزیابی می‌کنید؟

قانونی که در ابتدای فصل گذاشتند و سهمیه بازیکنان بزرگسال را کم کردند، باعث شد تیم‌ها با وسواس و دقت بیشتری بازیکن بگیرند و همه تیم‌ها خوب بسته شدند. همه بازی‌ها هم سخت است و هیچ تیمی نمی‌تواند خودش را از قبل برنده بداند ولی یکی از مشکلات اساسی در فوتبال ایران، افت کیفیت چمن زمین‌هاست و این موضوع قطعا برای فوتبال ما خوب نیست. بعضی از تیم‌ها فوتبال را روی زمین بازی می‌کنند و بابت کیفیت نامناسب زمین‌ها ضرر می‌کنند. متأسفانه فوتبال ایران با بحران زمین چمن مواجه است.

  • شانس اول قهرمانی در لیگ برتر کدام تیم است؟

ترجیح می‌دهم در مورد تیم‌های دیگر صحبت نکنم. در سال‌های گذشته کم‌تجربگی کردم که باعث شد حاشیه درست شود، تمرکز من فقط روی ملوان است.

  • برخی معتقدند ادامه این روند خوب در ملوان، می‌تواند موقعیت شما را به سمتی ببرد که فصل بعد در یکی از تیم‌های مطرح و سطح بالای لیگ مربیگری کنید. نظر خودتان چیست؟

من در کارم تلاش می‌کنم و همیشه توکلم به خدا بوده است. اگر قرار است اتفاقی بیفتد، در زمان خودش رخ خواهد داد.

کد خبر 805037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha