مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
۰ نفر

ایلان ماسک در ادامه فعالیت‌های فناورانه، ربات هوش مصنوعی خود به نام گروک «Grok» را معرفی کرد. او که صاحب استارت‌آپ xAI است مدعی است ربات هوش مصنوعی ساخت شرکت استارت‌آپی‌اش می‌تواند از ChatGPT محصول شرکت اوپن ای‌آی هم بسیار بهتر عمل کند.

ایلان ماسک

به گزارش کوین همشهری آنلاین به نقل از تلگراف، ماسک و xAI در پستی روی پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) توضیح دادند که انگیزه ساخت Grok ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی مجهز برای کمک به بشریت از طریق توانمندسازی تحقیق و نوآوری است. ماسک و تیم xAI ادعا می‌کنند یک مزیت منحصربه‌فرد و اساسی که Grok دارد این است که از طریق پلتفرم X اطلاعات لحظه‌ای از جهان به دست می‌آورد.

ماسک گفت: این روبات چت می تواند برخلاف بیشتر سیستم‌های هوش مصنوعی که پاسخ مناسبی برای سئوالات تند وتیز ندارند، خیلی سریع به اینگونه سئوالات، جواب بدهد. استارت‌آپ ایکس ای‌آی البته کمی چاشنی طنز در حرف‌هایش ترکیب کرد و گفت: گروک برای پاسخ دادن به سوالات با کمی شوخ طبعی طراحی شده است و دارای رگه‌هایی از سرکشی است، بنابراین اگر از طنز متنفرید، لطفا از آن استفاده نکنید!

بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط xAI، موتور نیروبخش Grok - Grok-1 - در چندین آزمون آکادمیک در ریاضیات و کدنویسی مورد ارزیابی قرار گرفت و در تمام تست‌ها بهتر از ChatGPT-3.5 عمل کرد. با این حال، در هیچ یک از آزمایش‌ها از پیشرفته‌ترین نسخه OpenAI، GPT-4 بهتر عمل نکرد.

ماسک و xAI می‌گویند: «این نمونه از روبات چت ما فقط ار مدل‌هایی پیشی می‌گیرد که با حجم قابل‌توجهی داده‌های آموزشی و منابع محاسباتی مانند GPT-4 آموزش دیده‌اند. این نشان دهنده پیشرفت سریع ما در xAI در آموزش مدل زبان بزرگ با کارایی استثنایی است.

بیشتر بخوانید:

استارت‌آپ هوش مصنوعی اشاره کرد که گروک در نسخه پریمیوم ایکس پلاس با قیمت 16 دلار در ماه قابل دسترسی خواهد بود. اما در حال حاضر فقط به تعداد محدودی از کاربران در ایالات متحده ارائه می‌شود. xAI خاطرنشان کرد که گروک همچنان یک "محصول بتا بسیار زودرس" است که باید تا هفته به سرعت بهبود یابد.

کد خبر 804846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha