دوران جنگ و دفاع مقدس و همچنین دوران پیروزی انقلاب برای نسل پدران و مادران ما که در آن دوران زندگی کرده اند، مملوس بوده و می توانند ساعت‌ها در این باره صحبت کرده و خاطره تعریف کنند.

تاریخ بدانیم

همشهری آنلاین: دوران جنگ و دفاع مقدس و همچنین دوران پیروزی انقلاب برای نسل پدران و مادران ما که در آن دوران زندگی کرده اند، مملوس بوده و می توانند ساعت‌ها در این باره صحبت کرده و خاطره تعریف کنند. اما برای نسل نوجوان که بعد از انقلاب و جنگ به دنیا آمده اند، تنها تصاویری از آن دوران باقی مانده که بتوانند ماهیت آن سال‌ها را درک کنند.

موزه دفاع مقدس یکی از جاهایی است که نمادهای جنگ و دفاع مقدس را زنده نگه داشته است. ساختمانی شامل ۸ تالار که به تصویرسازی در مورد مبارزات مردم ایران با رژیم پهلوی در دهه ۳۰ شمسی، شوک و حیرت مردم ایران از آغاز جنگ تحمیلی، دفاع شجاعانه و بی‌باکانه‌ مردم پس از شروع جنگ تحمیلی، شهادت و پیروزی پرداخته که تماشای آنها، به خوبی می‌تواند تاریخ دهه‌های اخیر کشورمان را نقل کند.

بیشتر بخوانید:

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه ای را تدارک دیده تا نوجوانان با بسته «تاریخ بدانیم» بیشتر با بخش هایی از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا شوند. در این برنامه که از اوایل آبان ماه آغاز شده، نوجوانان در قالب یک بازی از باغ کتاب به باغ موزه دفاع مقدس می‌رسند و در این مسیر با بخش‌هایی از تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

در کنار بازدید از این نمایشگاه، بخش‌های جنبی هم از جمله آشنایی با طرح «هم‌عهدی با شهدا» و اهدای کتاب با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس برای نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

کد خبر 804826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha