مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص مشکلات آلودگی هوا ناشی از فعالیت معادن شن و ماسه در شهرستان قدس و نیروگاه منتظر قائم در استان البرز توضیحاتی ارائه کرد.

وضعیت قرمز آلودگی هوای تهران

به گزارش همشهری آنلاین، سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران امروز-یکشنبه- به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و با حضور اعضای کارگروه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها با توجه به افزایش آلودگی هوا و بررسی وظایف محوله دستگاه‌ها در راستای اجرای قانون هوای پاک، دراستانداری تهران تشکیل شد.

علیرضا مزینانی - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه - با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی و اسقاط ناوگان فرسوده در شش ماهه نخست سال جاری از جمله موضوعات بررسی شده در این نشست است، گفت: مقرر شد گزارش ارائه شده از سوی نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه مستندات به‌صورت کامل و مکتوب به دبیرخانه ارسال و جمع‌بندی گزارش تکالیف دستگاه‌های اجرایی در قانون هوای پاک نهایی شود.

او با بیان اینکه نحوه تعامل با اداره کل استاندارد برای ارائه مشخصات مشترکان و نوع سامانه احتراقی توسط شرکت ملی گاز استان نیز در این نشست طرح و بررسی شد، افزود: با توجه به تعداد مشترکان دارای سامانه احتراقی در تهران و عدم استقبال از طرح بهسازی موتورخانه ها به‌ویژه در بخش خصوصی مقرر شد شرکت گاز استان با همکاری اداره کل استاندارد استان نسبت به پیگیری جدی موضوع در جهت اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پاک اقدام کند و گزارش در جلسه آتی کارگروه ارائه شود.

مزینانی گفت: با توجه به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درخصوص تکالیف دستگاه‌ها در قانون هوای پاک پس از بررسی موضوع مقرر شد گزارش مذکور از طریق استانداری در اختیار دبیرخانه قرار بگیرد و سپس به کلیه دستگاه‌های مرتبط ارسال شود. پس از بررسی در جلسات بعدی کارگروه، دستگاه‌ها گزارش اقدامات در این خصوص را ارائه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصمیم گیری در خصوص مشکلات آلودگی هوا ناشی از فعالیت معادن شن و ماسه در شهرستان قدس را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست ذکر کرد و گفت: مقرر شد اقداماتی همچون ارائه برنامه مدیریت زیست‌محیطی توسط انجمن مربوطه ظرف مدت یک ماه، نصب سه ایستگاه سنجش و پایش ذرات معلق محیطی در محدوده معادن و همچنین آسفالت جاده‌های اصلی و فرعی منتهی به کلیه معادن، تعطیلی کامل معادنی با عمق برداشت بیشتر از حد استاندارد از طریق شورای معادن استان و ایمن‌سازی گودهای داخل حریم شهر با نخاله‌های موجود و تخلیه شده در حاشیه جاده‌ها پس از تصویب در کارگروه مدیریت بحران شهرستان با محوریت فرمانداری در دستور کار فرمانداری شهرستان قرار بگیرد و نتیجه به استانداری و دبیرخانه اعلام شود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مزینانی توضیح داد: با توجه به آلودگی هوا ناشی از فعالیت نیروگاه منتظر قائم استان البرز و طرح موضوع در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای تهران از سوی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد مکاتبات لازم به منظور حل مشکل از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران انجام شود.

کد خبر 804754
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha