تاج درباره رای جنجالی AFC درباره دیدار سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و انفعال او در صادر نشدن این رای بیان کرد: این‌ها از بی‌اطلاعی افراد است.

مهدی تاج

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه همایش مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اظهار کرد: ورود بانوان یک بحثی بود، بحث VAR که در حال ورود است، بحث دیگری بود. یک مدت صدور مجوز حرفه‌ای را از ما گرفته بودند اما از پارسال این بحث را به خودمان دادند. بسیاری از الزامات کنفدراسیون C (دلخواه) بود که امسال B (در صورت نبود، مشمول جریمه می‌شود) شده و سال دیگر A (اجباری) می‌شود.

او افزود: هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه باید صورت‌های مالی را امضا کنند و اعلام کنند که هیچگونه بدهی‌ای ندارند. این‌ها الزامات اصلی است. باشگاه‌ها باید موارد دیگری را هم که الزامی است رعایت کنند تا مجوز حرفه‌ای بگیرند. فردا مسئولان مالی باشگاه‌ها در جلسه حضور پیدا می‌کنند و جلسه‌ای هم با آن‌ها خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره یکی از باشگاه‌ها که در این همایش حضور پیدا نکرد، گفت: یک باشگاه لیگ‌برتری وجود دارد که اصلا پیگیری فرم‌های مجوز حرفه‌ای نبوده است. با این وضع ممکن است که حتی مجوز ملی هم نگیرند. ما تذکر می‌دهیم که مسئولان آن تیم حضور پیدا کنند. اگر نیایند، تصمیمات سختی درباره آن‌ها گرفته می‌شود.

تاج در واکنش به این که آن باشگاه، صنعت نفت آبادان است، تصریح کرد: من اسمی از نفت آبادان نیاورده‌ام اما آن‌ها در حال فراهم کردن شرایط میکسدزون هستند. باشگاه‌ها باید ورزشگاهی را معرفی کنند که شرایط برگزاری بازی را داشته باشد. فدراسیون فوتبال مسئول ورزشگاه‌ها نیست. باشگاه‌ها دو ورزشگاه را به فدراسیون و سازمان لیگ اعلام می‌کنند که اگر شرایط برگزاری بازی را داشته باشد، در آن بازی برگزار می‌شود.

او در ادامه درباره رای جنجالی AFC درباره دیدار سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و انفعال او در صادر نشدن این رای بیان کرد: این‌ها از بی‌اطلاعی افراد است. علتش این است که اگر کشور نایب رئیس و رئیس AFC پرونده داشته باشد، نمی‌تواند در جلسه آن پرونده حضور پیدا کند. ضمنا این که این‌ مسائل در اختیار هیات رئیسه نیست و کمیته انضباطی و کمیته اخلاق مجزا است. البته ما یک نفر در کمیته انضباطی داریم اما به دلیل تعارض منافع کاری از دستش برنمی‌آمد. رای براساس گزارش ناظر و شرایط بازی صادر شده است. سپاهان هم قرار است اعتراض کند. ما یک روز و نصفی در قطر بودیم که در مراسم برترین‌ها در چهار آیتم کاندیدا بودیم. هم فدراسیون فوتبال کاندیدای بهترین فدراسیون آسیا بود، هم حزباوی، طارمی و نمایندگان فوتسالمان کاندیدا بودند.

کد خبر 804685
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    2 0
    خیانت این نیم من آوردن کی روش و خوردن شش گل به سلامتی ایشان بود
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    1 0
    شش تا گل از بریتانیا صغیر