یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

در پی فشارها و واکنش نتانیاهو، «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت.

عمیخای الیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه های عبری گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی اظهارات جنجالی اخیر آمیخای الیاهو وزیر کابینه خود در زمینه بمباران اتمی غزه و قتل اسرای صهیونیست، وی را تا اطلاع ثانوی از جلسات کابینه کنار گذاشته است.

همچنین در پی فشارها و واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت.

وزیر اسرائیلی خواستار انداختن بمب اتم روی غزه شد

واکنش حماس به درخواست مقام صهیونست برای بمباران اتمی غزه

او در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: «روشن است هر کس در کله‌اش عقل باشد متوجه می‎‌شود که اشاره من مجازا بود... باید عملا پاسخی قوی و نامتناسب به تروریسم بدهیم... این همان فرمولی است که نظام‎‌های دموکراتیک از طریق آن تعامل می‌کنند... روشن است که اسرائیل هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد تا اسرا را زنده و سالم بازگرداند».

نتانیاهو در داخل رژیم تحت فشار شدید خانواده‌های اسراست. شب گذشته پلیس با استفاده از زور، معترضان را از مقابل خانه او پراکنده کرد و اکنون سخنان این وزیر کابینه او برایش گران تمام می‌شود زیرا الیاهو در پاسخ اینکه ۲۴۱ اسیر در غزه هستند و شما بمباران اتمی را پیشنهاد می‌کنید، گفته بود «این هم تاوان جنگ است».

این وزیر کابینه تندروی نتانیاهو علاوه بر درخواست بمباران غزه، مخالفت خود را با اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بیان کرده و گفته بود «ما به نازی‌ها کمک‌های بشردوستانه نمی‌دهیم» و در حالی که هر روز صدها زن و کودک در حملات رژیم صهیونیستی در غزه شهید می‌شوند، مدعی شد «چیزی به نام غیرنظامی بی‌نقش در غزه وجود ندارد». این ادعاها در حالی است که بسیاری معتقدند آنچه در غزه رخ می‌دهد، نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است.

الیاهو همچنین از اشغال نوار غزه و ایجاد شهرک در آنجا حمایت کرده و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت فلسطینیان این منطقه گفت «می‌توانند به ایرلند یا بیابان‌ها بروند، هیولاهای غزه باید خودشان راهی بیابند». وی در ادامه اظهاراتش که ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی را نمایان می‌کند، گفت «نوار غزه حق موجودیت ندارد» و افزود «هر کسی که پرچم فلسطین یا حماس را به اهتزاز درمی‌آورد، نباید به زندگی روی زمین ادامه دهد».

نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی در واکنش گفت «سخنان او از واقعیت جداست» و به رغم جنایات جنگی این رژیم در غزه که هر روز تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مدعی شد اسرائیل و ارتش آن مطابق با بالاترین استانداردهای قوانین بین‌الملل برای جلوگیری از آسیب به افراد غیردرگیر عمل می‌کنند. همچنین رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند بنیامین نتانیاهو در دستوری، وی را تا اطلاع ثانوی از حضور در جلسات کابینه محروم کرد.

طبق گزارش‌های خبری، مجموع بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی طی چهار هفته روی غزه ریخته به اندازه قدرت دو بمب اتمی است که آمریکا در جنگ جهانی دوم روی شهرهای ژاپن ریخته است. تاکنون نزدیک به ده هزار نفر از مردم بی دفاع غزه زیر بمباران کشته شده‌اند که بیش از یک سوم آن کودک هستند. حدود ۲۷ هزار نفر هم تاکنون مجروح شده‌اند. این رژیم ضمن حملات نامتناسب و حمله به غیرنظامیان، از سلاح‌های ممنوعه مثل بمب‌های فسفری هم استفاده کرده است.

پیش‌تر هم «موشه ویگلین» عضو سابق پارلمان رژیم موقت نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. او با عنوان کردن «انتقام خشن» در توییتی نوشته بود: «موشک اریخا! موشک اریخا. هشدار راهبردی. قبل از فکر کردن به وارد کردن نیروها[ی زمینی به غزه]. سلاح روز قیامت. این نظر من است». موشک اریخا، موشکی قاره‌پیماست که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد و برد آن حدود ۶۵۰۰ کیلومتر است.

کد خبر 804669
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    33 48
    و این در حالی است که ارتش اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا در این مدت 30 روز از انواع سلاح های ممهوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکا علیه زنان، مردان و کودکان غزه استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند.
  • araz IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    49 32
    بعید هم نیست استفاده کنه,,,اگه فشار از طرف کشورثالث زیاد بشه و حماس تغذیه نظامی بشه شاید بزنه
    • محمدروزبهانی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      21 25
      نمیتونه بزنه وگرنه تا الان زده بود، مثل یه ماشین میمونه که خودت رانندشی و بخوای بزنیش به دیوار که نفر بغلیتو بکشی!!! بمب اتمی اثراتش خود اسراییلم درگیر میکنه
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      16 20
      از اینه بعید نیست نتانیاهو طی ۳۰ روز گذشته به اندازه دو بمب اتمی در غزه بمب ریخته است
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      8 36
      این بمبایی که معادل دوتا اتمی بودن تشعشات رادیو اکتیو داشتن؟؟
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    41 56
    ماهیت اشغالگران قدس تروریستی است وباید فورا نابودشود.
  • دبیر تاریخ IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    35 32
    اسرائیل،مجوز زندگی را از کجا دریافت کزده است،،،،،،که غزه مجوز ندارد،،
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    40 32
    این اظهار نظر وزیر رژیم صهیونیستی ثابت کرد که ما به هر طریقی شده برای مواظبت از مردم کشورمان باید به بمب هستیه مجهز شویم حتی اگر تمام دنیا در هایش را به روی ما ببندد
  • ترابیان IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    28 36
    افساد طلبان حرام زاده که دو بار صنعت هسته ای ایران را برای خوش خدمتی به جنایتکاران تاریخ آمریکا،فرانسه ،انگلیس و رژیم کودک کش اسرائیل که مجهز به سلاح هسته ای هستد با برجام کذایی در سال ۹۲ و ۱۳۸۲ تا مرز نابودی پیش بردند باید در قبال افکار عمومی پاسخگو باشند
    • بهمن IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      29 23
      حالا برو دوتا تیر به اسراییل بزن بعدا بیا رجزخوانی کن
    • ایران IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      86 25
      چطور روسیه که دنیا را تحدید میکنه خوبه اسرائیل بده
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    23 66
    جهان از اشغالگری آمریکایی‌ها جنایتکار به ستوه آمده است نیروهای تروریست آمریکایی در عراق، لیبی، سوریه، یمن، فلسطین، غزه و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند.
  • GB ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    28 25
    همش سیاست یهود است این را گفته که دنیا بداند که اسراییل پمپ اتمی هم داره تاهیچ دولتی جرات نکند از پشت غزه در بیاد
  • جعفری IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    26 35
    داشتن سلاح هسته ای برای همه مسلمین یک نیاز ضروری است وعین درخواست آیه شریف مستطعتم من قوه است پس اگرفکرمیکنید بدون داشتن بمب هسته ای منقرض نمیشوید بخوابید تا چکمه های دشمن شما رابیدار کند،دشمن صهیونیستی به نابودی شما می اندیشد.
    • ناشناس IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      8 14
      خوب وقتی ما میدانیم اسراییل بمب اتم داره چطور میخواهیم نابودش کنیم
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    9 24
    آخه احمق مگر می شود باریکه غزه را بمباران اتمی کرد که خودتان را هم نابود کنید
  • طبا IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    10 52
    آدم عاقل که هر خبری رو نباید منتشر کنه !!! معلومه که این موضوع نشدنی است !!!! غزه چسبیده به اسرائیل و اونا میان بمب اتم بزنن که خودشون رو نابود کنند!!!؟؟؟؟ چرنوبیل منفجر شد و تا مدتها کشورهای دوردست رو هم گرفتار کرد!!!!!!
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    25 42
    این گفته ها 3 مطلب را ثابت می کند: اولا خوی وحشیگری و غیر انسانی صهیونیست ها را که جای هیچ دفاع و توجیهی از رفتار وحشیانه آنها را برای مدعیان حقوق بشر غربی باز نمی گذارد. دوما این وزیر عملا به جهان می گوید که اسرائیل دارای بمب اتمی است و نه تنها به هیچ معاهده ای پایبند نیست بلکه هر زمان اراده کند می تواند آن را بر سایر کشورهای جهان بکار گیرد. سوما این موضوع نشان می دهد که کشورها و سازمان های بی المللی مدعی همچون سازمان انرژی اتمی که سالهاست با بهانه های واهی ایران را تحت شدیدترین بازرسی ها و تحریم ها قرار داده اند و حتی کوچکترین اثری از فعالیت های غیر صلح امیز نیافته اند و یا به همین بهانه به عراق حمله نظامی نمودند چرا اکنون با اذعان به ادعای وزیر اسرائیلی و همچنین شواهد موجود که اسرائیل دارای 200 کلاهک هسته ای است نه تنها اقدامی برای نابودی این تاسیسات نمی کنند بلکه تمام قد از او حمایت نموده و همه قطعنامه ها را بر ضد اسرائیل وتو می کنند. این تناقض آشکار را غرب و سازمان های بین المللی چگونه توجیه میکنند و تا کی و تا کجا می خواهند از این کشور یاغی و خطرناک دفاع کنند؟؟
  • علی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    26 18
    رژیم کودک کش و زنان و مردم غیر نظامی را قتل عام می کند در غزه با پشتیبانی آمریکای جنایت پیشه ، و این کمتر از بمب هسته‌ای نیست .
  • Nima IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    10 22
    ببینم ساقی محله اشون کیه 😂چی رو بمب اتم بزنین تا هر جا حقیقت میگن تهدید اتمی میکنن !همین الانم اندازه ۲تا بمب اتم باروت رو سر بدبختا ریختین
  • دوستدار IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    20 21
    واقعاً شما متکبر تر و مغرور تر از این قوم صهیونیست در روی زمین سراغ دارید؟ میگوید هرکس پرچم فلسطین یا حماس را دست می‌گیرد حق زندگی در روی زمین را ندارد، باید بهش گفت برو پس به اکثر کشورهای اروپایی، آمریکایی، آسیایی، استرالیا، خاور دور، باختر که همه به خاطر این ظلم شما به دفاع از مردم بی گناه غزه بلند شده‌اند و راهپیمایی میکنند بگو شما ها باید بمیرید فقط ما باید زندگی کنیم، انقدر اینها خودبین و مغرور هستند خدا لعنت کند قوم ظالم و ستمگر را.
  • شاهین IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    22 20
    خیلی پوستتان کلفت شده این شما کثیفها هستید که از صحفه روزگار باید محو بشید سرزمین فلسطین را اشغال کردید زبون هم دراوردید
  • FR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    2 31
    چه ریشی داره .... ....
  • ایرانی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    23 26
    کم کم جهانیان میفهمند که رژیم صهیونیستی خطری است بزرگ برای کل جهان و بشریت
  • نامی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    13 24
    در واقع پس گرفتن حرفش بخاطر مردم غزه نیست بخاطر اسرای خودشونه و حقیقتا اگر مشکلی برای خودشون پیش نمیومد و غزه جایی دورتر بود این جانی ها از بمب اتم استفاده میکردند.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    12 21
    ای...زادگان اسرائیلی نابودیتان نزدیک است
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 22
    خفه شو نابودتان نزدیک است
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    6 17
    فرقی بحال من نداره
  • محمدرضا خیرمندپاریزی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    2 22
    لعنت خدا برزبان این ملعون یزیدی تاکی باید تحمل کنیم خدایا یه فرجی کن تا ملت مسلمان اینصهیونیست ها را در اقیانوسها قرق نمایند
  • رضا هاشمزهی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    3 17
    احمق آثار حمله اتمی فقط غزه ای ها را نمی کشد ، آثار رادیو اکتیو آن به سوی شما و مصر می رود. شاید هم می خواهی جبهه غرب غزه باز شود.