نام لیونل مسی در میان ۳‌نامزد اول جایزه بهترین بازیکنان MLS قرار نگرفت.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از دوره کوتاهی که فرانس فوتبال توپ طلای بهترین بازیکن اروپا را با گالای فیفا یکی کرد و دوباره خرج‌شان از هم جدا شد، حالا مجله فرانسوی برای جایزه‌اش یک شریک دیگر پیدا کرده. قرار شده از سال آینده جوایز فرانس‌فوتبال با یوفا یکی و بخش‌هایی به آن اضافه شود. میزبانی هم به اتحادیه فوتبال اروپا خواهد رسید.

واقعیت این است که جایزه توپ طلا در سال‌های اخیر صدای خیلی‌ها را درآورده است. جایزه امسال که هشتمین توپ طلای لیونل مسی بود، انتقادات را از گردانندگان مجله فرانسوی افزایش داد. از ۸‌توپ طلای مسی و ۵‌تای کریستیانو رونالدو شاید ۴-۳ جایزه به‌ناحق و سلیقه‌ای به این دو اهدا شد و دست بازیکنانی مثل ریبری، صلاح، فان‌دایک، لواندوفسکی، هالند، اینیستا و... از این جایزه کوتاه ماند. حالا بد نیست ماهنامه فرانسوی یک شریک رسمی و مقتدر برای جوایز خودش پیدا کند.

حالا جایزه بهترین بازیکن سال اروپا که از سوی یوفا اهدا می‌شد و برد خاصی نداشت، لغو می‌شود. به این ترتیب اتحادیه فوتبال اروپا ۲‌جایزه خواهد داشت؛ جایزه بهترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا و جایزه بهترین بازیکن یورو در سال‌هایی که یورو برگزار می‌شود. مراسم توپ طلا طبق روال سال‌های قبل ادامه خواهد یافت اما با سازماندهی یوفا و فرانس‌فوتبال برگزار می‌شود. براساس توافقات صورت‌گرفته، ۲‌جایزه جدید به جوایز قبلی هم اضافه می‌شود که شامل جوایز بهترین مربی مرد و بهترین مربی زن است. یوفا تبلیغات، حقوق تجاری و همچنین مراسم جوایز را سازماندهی خواهد کرد.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا در این‌باره گفته است: «نزدیک ۷۰‌سال، توپ طلا معتبرترین جایزه فردی در جهان فوتبال بوده و مهارت استثنایی، فداکاری و تأثیر اسطوره‌های این بازی و نشان پاک‌نشدنی آنها در تاریخ ورزش را به رسمیت می‌شناسد. باشگاه‌های یوفا و مسابقات تیم ملی مانند لیگ قهرمانان اروپا و یورو نقاط عطف مهمی برای بازیکنان نخبه درنظر گرفته می‌شود و اغلب نقش تعیین کننده‌ای در نامزدی یک بازیکن برای جوایز مهم و جایگاه آنها در تاریخ فوتبال دارند. یوفا و توپ طلا مترادف یکدیگر هستند. بنابراین مشارکت ما ترکیبی طبیعی از شهرت و هم‌افزایی خواهد بود که نوید استثنایی بودن را می‌دهد.»

مسی رأی نیاورد

توپ طلای هشتم مسی به‌خاطر درخشش او در جام جهانی بود و پس از آن در لیگ یک فرانسه درخشش چندانی نداشت. او در دو فصل حضور در پاری‌سن‌ژرمن تقریبا در هیچ مسابقه مهمی گل نزد. او در لیگ آمریکا هم توفیقی نیافت اما موفق شد تیم اینترمایامی را به نخستین جام تاریخ این باشگاه در رقابت‌های آزاد آمریکا برساند. با این‌حال نام او در میان ۳‌نامزد اول جایزه بهترین بازیکنان MLS قرار نگرفت. ستاره آرژانتینی حتی نتوانست جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد لیگ را دریافت کند و در رای‌گیری دوم شد. براساس نتایج رأی‌گیری برای جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد، لیونل مسی ۲۷.۲۸‌درصد آرا را به دست آورد و دوم شد و جورجیوس یاکوماکیس از آتلانتا با ۴۵.۷۸‌درصد رأی به‌عنوان بهترین شناخته شد.

برنده توپ طلا دوم شد!‌ | پیش‌بینی برنده ۶توپ طلا در ۱۰ سال آینده با پایان دوران مسی و رونالدو

آغاز دوران امباپه

یک سایت به نام ۹۰MIN پیش‌بینی کرده با پایان یافتن دوران مسی و رونالدو، در سال‌های آینده حکمرانی امباپه در ۱۰‌سال آینده آغاز خواهد شد و این بازیکن ۶توپ طلا خواهد برد. براساس این پیش‌بینی ۲‌جایزه به هالند، یکی به یامال (پدیده بارسلونا) و یکی هم به وینیسیوس خواهد رسید. الچرینگیتو - برنامه ورزشی تلویزیونی اسپانیا- ادعا کرده که امباپه به‌طور قطع در سال آینده پیراهن شماره‌۱۰رئال مادرید را بر تن خواهد کرد. این شماره در حال حاضر در اختیار مودریچ است و هافبک کروات به آردا گولر قول داده پس از پایان قراردادش با رئال این پیراهن را برای او به ارث بگذارد. پیراهن شماره‌۷بعد از کریستیانو رونالدو به ماریانو دیاس و ادن آزار وفا نکرد و از زمانی که وینیسیوس این شماره را بر تن کرده، بازی‌اش افت چشمگیری داشته و در مقطعی حتی مصدوم هم شده. با این‌حال بعید است شماره‌۷ را به امباپه بدهد. این را هم فراموش نکنیم که رئال در حال‌حاضر شماره۹ندارد و هیچ بعید نیست پرس این شماره را برای ستاره فرانسوی نگه داشته باشد.

کد خبر 804555
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha