هوش مصنوعی و برخی رسانه‌ها بخت‌های جایزه بعدی توپ طلا در سال ۲۰۲۴ را فهرست کردند.

توپ طلا

به گزارش همشهری‌آنلاین، هوش مصنوعی اقدام به پیش‌بینی فاتح توپ طلای سال آینده و درصد بخت بازیکنان برای این جایزه کرده که طی آن جود بلینگام با ۲۰درصد بیشترین شانس را دارد. جالب اینکه به‌خاطر علاقه شدید گردانندگان نشریه فرانس فوتبال به لیونل مسی و همچنین محبوبیت این ستاره آرژانتینی بین خبرنگاران ورزشی سراسر جهان، باز هم مسی ۱۰‌درصد برای نهمین توپ طلای خود شانس دارد. این در حالی است که او تا ۴‌ماه دیگر هیچ مسابقه باشگاهی در پیش ندارد و به قول سردبیر فرانس فوتبال که گفته بود رونالدو به‌دلیل حضور در لیگی کم‌بیننده از فهرست خط خورده، در لیگی کم‌بیننده بازی می‌کند که مسابقاتش نیمه‌شب به وقت اروپا و خاورمیانه برگزار می‌شود.

براساس پیش‌بینی انجام‌شده، امباپه ۱۵درصد بخت دارد. او اگر در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد به رئال‌مادرید برود و در کنار وینیسیوس و بلینگام بازی کند، احتمال انتخابش بالاتر هم خواهد رفت. شانس هالند ۱۴درصد است اما چون در تابستان آینده بازی‌های یورو ۲۰۲۴ را در پیش داریم و هالند با نروژ ممکن است در پلی‌آف هم نتواند جواز حضور در این رقابت‌ها را در آلمان به‌دست آورد، ممکن است شانسش کمتر شود. در سال یورو بازیکنی که در این رقابت‌ها درخشیده باشد، ضریب بالاتری برای توپ طلا خواهد داشت.

برنده توپ طلای ۲۰۲۴ انتخاب شد؛ نه مسی و نه هالند و امباپه!

پیش‌بینی اسپانیایی

روزنامه آس اسپانیا پیش‌بینی کرده که جایزه سال آینده به بازیکنی از رئال‌مادرید برسد. این روزنامه نزدیک به باشگاه رئال گزارش داده که باشگاه اطمینان دارد که حداقل یک بازیکن رئال در میان ۳‌نفر برتر قرار خواهد گرفت.

بلینگام با ادامه همین روند قطعا شانس زیادی دارد تا یکی از مدعیان جدی توپ طلا باشد و شانس وینیسیوس هر سال پررنگ‌تر می‌شود.

وینی سال گذشته هشتم و امسال ششم شد. او قبل از این۲‌سال بین ۳۰‌نفر نبود. وینی گفته که دوست دارد در ۲۵ یا ۲۶‌سالگی توپ طلا را ببرد که ۲تا ۳سال وقت دارد که به آرزویش برسد.

مسی نیز در مورد مدعیان توپ طلای سال آینده از وینیسیوس اسم برده و از بلینگام اسمی نیاورده است. بازیکن آرژانتینی گفته است: «چند گزینه در سال‌های آینده شانس دارند که رقابت جذابی می‌تواند در پیش باشد. هالند، امباپه، وینیسیوس و...» البته او یک بارسایی را هم در میان نامزدهای دریافت این جایزه گنجانده است: «جوان‌های زیادی می‌توانند در این نبرد حضور داشته باشند. لامین یامال نیز خیلی جوان است و در بارسلونا بازی می‌کند و قطعا روزی می‌تواند برای این عنوان بجنگد.»

از سویی رئال همچنان به جذب امباپه یا هالند، ۲‌مدعی اصلی توپ طلای سال‌های آینده امید دارد.

در مراسم توپ طلا، جود بلینگام توانست جایزه کوپا را کسب کند.

کد خبر 803851
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    آیا هوش مصنوعی میتواند بگوید برنده جنگ اسراییل و حماس کیه ؟