شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

رژیم صهیونیستی روز شنبه نیز غزه را بمباران کرد. حجم حملات این رژیم به غزه از ابتدای حملات معادل قدرت ۲ بمب اتمی است.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، به گزارش منابع خبری، رژیم اسرائیل بیش از ۱۲ هزار حمله هوایی به غزه انجام داده و مناطق غیرنظامی مانند خانه‌ها، تأسیسات عمومی، مدارس و بیمارستان‌ها را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۱۲ هزار خانه آسیب دیده و ۳۵ هزار خانه ویران شده است. ۸۵ ساختمان و تأسیسات دولتی از جمله مرکز فرهنگی ویران شده‌اندند. ۲۱۴ مدرسه آسیب دیده‌اند و ۴۵ مدرسه به طور کامل نابود شده است. رژیم صهیونیستی ۱۰۲ موسسه بهداشتی را هدف قرار داد و ۱۳۵ کارمند بهداشت، ۴۰ روزنامه نگار، ۱۸ کارمند اداری و ۴۹ مقام مذهبی را کشته است.

در نوار غزه، ۵۴ مسجد به طور کامل، ۱۱۰ مسجد به طور جزئی ویران شد و سه کلیسا آسیب دیده‌اند. در جریان حملاتی که در آن حدود ۳۲ هزار نفر زخمی شدند، اجساد بسیاری از مردم زیر آوار پیدا شد.

در بیانیه مقامات غزه آمده است: «بوی اجساد باقی مانده در زیر آوار بلند می‌شود و نگرانی از شیوع بیماری همه گیر وجود دارد».

وزارت بهداشت غزه امروز شنبه، ۴ نوامبر و در بیست و نهمین روز از حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۹۴۸۸ نفر رسیده است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، وزارت بهداشت غزه همچنین توضیح داد که رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته ده‌ها قتل‌عام بزرگ دیگر انجام و جان ۲۳۱ تن را گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: ۷۰ درصد قربانیان حملات رژیم اشغالگر را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. ۲۲۰۰ گزارش مفقودی دریافت کردیم که ۱۲۵۰ نفرشان کودک‌ و در زیر آوار بودند.

وزارت بهداشت غزه ادامه داد: طی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۱۵۰ پرسنل پزشکی شهید و ۵۷ آمبولانس هم منهدم شدند. اشغالگران عمداً ۱۰۵ مرکز پزشکی و بهداشتی را هدف قرار داده و ۱۶ بیمارستان را از مدار خدمت خارج کردند.

طبق این گزارش، بیمارستان‌های نوار غزه مملو از مجروحان بدحال و خطرناک است و ما هر روز بسیاری از آن‌ها را از دست می‌دهیم؛ اشغالگران با بمباران محوطه‌های مجاور بیمارستان‌ها، کادر بهداشت و درمان را به وحشت انداخته‌اند.

وزارت بهداشت غزه، در بیانیه امروزش تاکید کرد: «جامعه جهانی در بازنگری در مواضع خود در قبال کشتار مردم ما و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها با یک آزمون واقعی روبه‌رو است.»

کد خبر 804454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    33 10
    تاریخ تمام خیانت ها وترسها وغرب زدگی های دولتمردان وبی تفاوتی بعصی دولتهای مسلمان ومنطقه وبعصی اعراب واشخاص را نسبت به قتل وعام مردم بیگناه غزه قضاوت خواهد کرد وروسیاهی برای زغالها خواهد ماند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    34 9
    آمریکا و شخص بایدن مسئول هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه هستند که آمریکا و رئیس آن شخصا مسئول هدف قرار گرفته شدن غیرنظامیان در باریکه غزه هستند.
  • US ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    34 10
    کسی می تواند درباره بمب اتم نظر دهد که در باره آن اطلاعات کافی داشته باشد ‌یکدبمب اتم قادر است هم غزه را نابود کند هم همسایگانش را آنوقت صحبت از دو بمب اتم می کنید
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    33 6
    نزدیک به 250 هزار اسرائیلی به خارج گریخته‌اند. بایدن از نسل کشی فلسطینی‌ها حمایت می‌کند. جنگ علیه مردم غزه برای اسرائیل امنیتی را به دنبال نخواهد داشت رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا تهدیدی برای همه بشریت بوده است. رژیم اسرائیل و حامیانش مسئول تنش در منطقه هستند.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    40 8
    اسرائیل و هم آمریکا هر دو در این مدت 29 در جنگ غزه انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه استفاده کردن و هنوز هم استفاده می کنند.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    26 4
    اسرائیل، آمریکا، هر دو در جنگ نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    29 5
    آمریکا جنایتکار نشان داد که در کنار رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار است
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    30 5
    اسرائیل و آمریکا علیه مردم غزه از گروهک تروریستی پ.ک.ک هم استفاده می کنند.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    30 8
    آمریکا، حمایت تهران از حماس را محکوم کرد
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    28 7
    آمریکا، حمایت تهران از حماس را محکوم کرد/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در مورد جنگ اسرائیل و غزه خودش متهم است و نه مدعی آمریکا جنایتکار خودش 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ درفلسطین، لنبان، نوارغزه و سوریه بوده است.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    26 6
    آمریکا، حمایت تهران از حماس را محکوم کرد/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در مورد جنگ اسرائیل و غزه خودش متهم است و نه مدعی آمریکا جنایتکار خودش 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ درفلسطین، لنبان، نوارغزه و سوریه بوده است.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    34 6
    امروز هژمونی آمریکا در کل دنیا شکسته شده است
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    24 5
    آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار داعش است
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    26 4
    حمایت های جو بایدن جنایتکار وحشی رئیس جمهور بی ادب آمریکا جنایتکار از رژیم کودک کش صهیونیستی، کشتار، بمباران، قتل عام نسل کشی مردم غزه و برای آمریکایی ها در سراسر منطقه خاورمیانه گران تمام خواهد شد و گران تمام می شود.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    26 5
    آمریکا جنایتکار به همراه غرب مسئول قتل‌عام‌ها در غزه است
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    5 30
    به ما چه ؟
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    26 1
    کشتار کودکان غزه صدای سناتورهای آمریکا را هم درآورد + فیلم
  • اعتراض IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    30 2
    آمریکا جنایتکار از سال 1918 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار رژیم کودک کش صهیونیستی است. آمریکا جنایتکار از سال 1982 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار همه گروه های تروریستی است. آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار تروریسم است. آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار القاعده است. آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که در کنار داعش است.