۱۳ آبان برای تک تک ملت ایران یادآور خاطرات تاریخی و تلخی است که هر کدام نمادی از جنایات آمریکا در سرزمین ایران به شمار می آید، روزی برای تکرار فریاد انزجار ایرانیان علیه دولت مستکبر آمریکا.

13 آبان

به گزارش همشهری آنلاین ، در روز ۱۳ آبان دانش‌آموزان دیروز که سفارت آمریکا را به عنوان لانه جاسوسی شناسایی و آن را تصرف کردند در کنار دانش‌آموزان امروز حضور یافتند و یکپارچه فریاد زدند «مرگ بر آمریکا» . امسال اما ۱۳ آبان با سال‌های گذشته تفاوت دیگری داشت، برای همه شرکت کنندگان این روز یادآور سختی‌هایی است که دانش آموزان و دانشجویان در غزه و فلسطین برای مبارزه با رژیم صهیونیستی تحمل می‌کنند امروز همه آمده بودند تا از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

میلاد بیگدلو دانشجوی دانشگاه شهید مطهری یکی از همین حاضران راهپیمایی روز ۱۳ آبان است در کنار دوستانش حضور دارد و می‌گوید: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به بخشی از فرهنگ و زندگی ما تبدیل شده است هرگز جنایات آمریکا در این سرزمین را فراموش نخواهیم کرد.

وی معتقد است اگر امروز در غزه شاهد نسل کشی و کشتار مردم مظلوم فلسطین هستیم همه در سایه توطئه و همدستی رژیم صهیونیستی اسرائیل با دولت مستکبر آمریکاست.

علی موسوی دیگر دانشجوی دانشگاه شهید مطهری نیز در کنار همکلاسی‌هایش حضور داشت و اعلام کرد: اگر دیروز دانشجویان و دانش آموزان پرچم انقلاب را به دست گرفتند و آن را به پیروزی رساندند امروز این وظیفه ماست که این راه را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی اضافه کرد: امروز دفاع از مظلومان مردمانی مثل فلسطین که زیر بار بمباران رژیم غاصب صهیونیست هستند وظیفه ماست ما دانش آموزان و دانشجویان باید پرچم حمایت از مظلومان را به دست بگیریم.

تصاویر | حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان | خط و نشان...

ریحانه دهقان یکی از دانش آموزان حاضر در نمایشگاه نیز گفت: من امروز برای دفاع از مظلومیت تک تک دانش آموزان غزه اینجا هستم آمدم که بگویم ما امروز در ایران حامی مظلومان و مدافع حقوق آنان هستیم.

امروز هر مشکلی در کشور هست زیر سر توطئه‌های آمریکاست

راضیه رحیمی نیز یکی دیگر از دانش آموزان حاضر در این راهپیمایی اظهارداشت: من آمده‌ام تا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را با تمام وجود سر دهم چرا که می‌دانم اگر امروز هر مشکلی در کشور هست زیر سر توطئه‌هایی است که آمریکا به ما تحمیل کرده است.

وی گفت : ما دانش آموزان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بزرگ شدیم چرا که پایه‌های انقلاب ایران بر اساس مبارزه با ظلم و استکباریست که این دو رژیم رقم زده‌اند و نظم جهانی را به هم ریختند.

زهرا بهرامی با بیان اینکه من نیز مانند تمام دانش آموزان و دانشجویان فلسطینی یک دانش آموز هستم، اضافه کرد: همه دانش آموزان و نوجوانان حق بهره‌گیری از یک زندگی در امنیت و آرامش را دارند اما توطئه‌های دولت مستکبر آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح جهان اجازه نمی‌دهد همه انسان‌ها به یک میزان از صلح و امنیت برخوردار باشند.

مهسا شمالی از مدرسه چمران ادامه داد: بیش از ۴۰ سال است که دولت مستکبر آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را برای به زمین زدن ایران به کار گرفتند اما موفق نشده‌اند چون ما دانش آموزان همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده‌ایم و هستیم.

راهپیمایی روز ۱۳ آبان امسال در حالی به پایان رسید که همه حاضران، دانش آموزان و دانشجویان در کنار معلمان و یا والدینشان حضور داشتند و فریاد حیدر حیدر سر می‌دادند و برای مبارزه با استکبار حریف می‌طلبیدند آنان خود را همراه و یار همیشگی مردم مظلوم فلسطین می‌دانستند.

کد خبر 804321
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha