یکی از راه‌های افزایش توان اقتصادی خانواده‌ها استفاده از کسب‌وکارهای خانگی است که به‌دلیل مزیت‌هایی که دارد به سرعت در دنیا در حال گسترش است.

مشاغل خانگی

به گزارش همشهری ، کارشناسان به افرادی که ویژگی‌های راه‌اندازی مشاغل خانگی را دارند توصیه می‌کنند به جای سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، کسب‌وکار خود را ابتدا در خانه راه‌اندازی کنند.

علت توصیه کارشناسان برای افرادی که در جست‌وجوی شغل مناسب هستند ویژگی‌هایی است که کسب‌وکارهای خانگی دارند. مهم‌ترین ویژگی این مشاغل پایین بودن سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی چنین مشاغلی است. درواقع اگر قرار باشد شما یک شرکت بزرگ راه‌اندازی کنید باید منابع مالی زیادی صرف راه‌اندازی این کسب‌وکار کنید اما فعالیت در خانه به سرمایه‌های کلان نیاز ندارند به این دلیل که بسیاری از هزینه‌های تاسیس یک شرکت حذف می‌شوند.

کاهش هزینه‌ها در بخش مشاغل خانگی یک امتیاز بسیار مهم به شمار می‌رود، افراد وقتی درون خانه‌های خودشان مشغول به‌کار می‌شوند بسیاری از هزینه‌های جانبی از قبیل رفت‌وآمد، اجاره سنگین مغازه و پرداخت مالیات را ندارند در نتیجه بسیاری از هزینه‌هایشان کاهش پیدا می‌کند.

در واقع کاهش هزینه‌ها مهم‌ترین امتیاز مشاغل خانگی است. ضمن اینکه متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی می‌توانند با تزریق یک کمک مالی کوچک یا وام‌ کم بهره کارگاه‌های خانگی کوچکی راه‌اندازی کنند و مشغول کار شوند.

از دیگر ویژگی‌های مشاغل خانگی می‌توان به مواردی ازجمله آزادی و استقلال عمل بیشتر، ساعات کاری انعطاف‌پذیر، ایجاد تعادل و موازنه بیشتر بین کار و زندگی، پایین بودن میزان ریسک، استفاده از تسهیلات دولتی، امکان کارکردن پاره وقت، داشتن فرصت و زمان بیشتر و راحت‌تر بودن تربیت بچه‌ها اشاره کرد.

این مزیت‌ها و ویژگی‌ها باعث شده تا امروز بسیاری از افراد همراه با خانواده‌هایشان به راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی بپردازند.

افرادی که نمی‌توانند بیرون از محیط خانواده فعالیت کنند یا بودجه و سرمایه لازم را در اختیار ندارند که سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام بدهند و کسب‌وکاری ایجاد کنند، تصمیم می‌گیرند که در داخل منازل یا اطراف محل سکونت خود کارگاه‌های کوچک مشاغل خانگی ایجاد و به عرضه و فروش محصولات خانگی اقدام کنند.

توصیه کارشناسان به دولت این است که توجه بیشتری به مشاغل خانگی کند چرا که این مشاغل زود بازده هستند و در کنارمشاغل پایدار می‌توانند به اقتصاد خانواده و کشور کمک کنند.

کد خبر 804096
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha