براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی با گذر متناوب سامانه بارشی از شمال کشور و تاثیر زبانه آن در استان طی امروز و فردا (۱۱ و۱۲ آبان) آسمان نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها ابری و همراه با وزش باد، گاهی همراه با بارش باران به‌ویژه در نیمه‌شمالی و در ارتفاعات با احتمال رعدوبرق غربی پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران

به گزارش شفقنا از ایسنا، طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران ابری همراه با وزش باد، بارش باران و وزش باد شدید در نیمه غربی و شمالی استان و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی با گذر متناوب سامانه بارشی از شمال کشور و تاثیر زبانه آن در استان طی امروز و فردا (۱۱ و۱۲ آبان) آسمان نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها ابری و همراه با وزش باد، گاهی همراه با بارش باران به‌ویژه در نیمه‌شمالی و در ارتفاعات با احتمال رعدوبرق غربی پیش‌بینی می‌شود.طی این مدت با توجه به بالا بودن رطوبت نسبی شبانه و عدم وزش باد قابل ملاحظه در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعات افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش موقت کیفیت هوا مورد انتظار است.

از جمعه شب تا یکشنبه (۱۲ تا ۱۴ آبان) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی دیگر و رخداد ناپایداری، آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری همراه با مه رقیق به‌ویژه در نیمه‌شمالی و در بعضی ساعت‌ها بارش باران به‌ویژه در نیمه‌شمالی و غربی گاهی وزش باد نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

پدیده تگرگ در نواحی مستعد کوهستانی و بارش برف در قله‌ها دور از انتظار نیست. تا روز دوشنبه روند کاهش نسبی دما در سطح استان به‌ویژه در نیمه‌شمالی و کاهش محسوس دمای شبانه پیش‌بینی می‌شود.

رخداد یخبندان موقت شبانه طی این مدت در ارتفاعات مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۱۲ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده، گاهی وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز شنبه ( ۱۳ آبان) نیمه‌ابری گاهی وزش باد در بعضی ساعت‌ها رگبار باران با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه -امین‌آباد با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

کد خبر 803891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha